Régóta pletykáltak róla, hogy jön a négyhengeres AMG C osztály, és most meg is mutatták. Egyelőre csak a gyengébbik, C43 jelzésű modellben, amely korábban háromliteres turbómotort hordott az orrában.

Az előző C43-as 367 lóerős V6-osához képest az új kétliteres négyhengeres még erősebb is lett: a csúcsteljesítménye 408 lóerő. Ez nem az M139-es motor teljesítményrekorder változata – azt az A45-ben találjuk, 421 lóerővel – de nincs messze attól.
A nagy teljesítményhez szükséges nagy turbófeltöltő késedelmét ebben a változatban már a Garrett E-turbo rendszerével csökkentik: ebben egy villanymotor kerül a turbó tengelyére, amely gázadáskor sokkal hamarabb képes felpörgetni a feltöltőt, mint a kipufogógáz tenné, minimálisra csökkentve a turbómotor reakcióidejét. A motor egy másik érdekessége a komplex hűtőrendszer, amely több szivattyúval éri el, hogy mindenütt az ideális hőmérséklet uralkodjon. Így képes alacsonyabb hőmérsékletre hűteni a hengerfejet, mint a motor alsó részét, ahol a túlzott hűtéstől nőhetne a forgattyús mechanizmus súrlódása.
A különleges motorhoz 9 fokozatú Speedshift MCT automata váltó és összkerék-hajtás csatlakozik. Ez utóbbi fixen a nyomaték 69%-át osztja a hátsó tengelyre, így határhelyzetben az autó inkább a hátsókerék-hajtásra jellemző viselkedést mutatja. A csomag része még az adaptív csillapítású futómű, illetve a hátsókerék-kormányzás, amely 2,5 fokos szögben térítheti ki a hátsó kerekeket, így javítva szükség szerint a fordulékonyságot, vagy a stabilitást.
A hogy a teljesítmény alapján is sejthető, a négyhengeres C43-asok egy kicsit jobban mennek, mint a korábbi V6-osok. Ez a gyorsulási időben százig egy tized javulást jelent: az új változat szedán karosszériával 4,6, kombi felépítménnyel 4,7 másodperc tudja ezt a mutatványt. A végsebességet természetesen 250 km/h-ra állítja be az elektronika, de némi felárért ez az érték 265 km/h-ra is emelhető.
Bár korábban arról lehetett hallani, hogy az erősebbik C osztályú AMG modell is négyhengeres motort kaphat, ez még egyáltalán nem biztos. Az sem kizárt, hogy ott megmaradhat a nagyobb hengerszám. Egyelőre azonban még az sem biztos, hogy ez a négyhengeres mikor kerül gyártásba: a német sajtó is csak találgatásokra hagyatkozik ezen a téren. Ők az év második felére tippelnek, az árat pedig 65 ezer euró környékére várják.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan bemutatják az új Audi A6-ot, de már most is láthatod
A hivatalos bemutatóig még kell párat aludni, de már napok óta kint van egy videó az autó külsejéről.
- Hírek
Reszkethet a tömeg: Mustangokkal nyomulnak az amerikai rendőrök
Egy régi hagyományt élesztenek fel Észak-Karolina államban.
- Hírek
Hibázott a Tesla Kínában
Olyan emailt küldtek a tulajdonosoknak, amit nem kellett volna.
- Tesztek
A legek Volvója a bőségben is szerény maradtTeszt: Volvo EX90 Twin Performance Ultra AWD - 2025.
A továbbszolgáló XC90-nel párhuzamosan kapható a tisztán elektromos utód, a legtöbb leg Volvója, a hétüléses EX90.
- Balló Marci beárazza
Mennyit érhet egy keveset futott, de itt-ott törött hibrid Toyota?
Gondolkodom az eladáson, de elbizonytalanodtam, mert sok hasonló autó sokkal többet futott, de ez meg volt törve párszor.
- Hírek
Kiesett az elitből a Tesla
Nagyot zuhant a tőzsdén a Tesla a márka népszerűségvesztése miatt.
- Hírek
Rendőrségi üldözést rögzített a lopott Jeep Trackhawk fedélzeti kamerája
A tolvajoknak fogalmuk sem volt róla, hogy miközben menekül a rendőrök elől, az autó kamerája mindent felvett.
- Belsőség
Rémálomtól a német precizitásigVálogatás a Népítélet bugyraiból
Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Közélet
Kreszprofesszor: 2,5 millió forint volt pályafutásom legdrágább B-kategóriás jogosítványa
2026-ban jön az új KRESZ, életszerűbb szabályokkal, egyszerűbb tananyaggal, de még mindig probléma az idősödő oktatói kör, és a dráguló képzés.
- Hírek
8 kipufogót akarsz a Bugattidra? 90 millió lesz!
A Bugatti Tourbillonhoz kapható, opcionális Équipe Pur Sang csomagban van azért még más is.
- Hírek
Videó: nézni is rossz, ahogy egy vonat darabokra robbant egy Renault Lagunát
Bár a felvételen nagyon úgy tűnik, a sofőr állítólag nem volt vak.
- Hírek
Jogosítványa nem volt, de bátorsága annál több
A férfit megállásra szólították fel, de menekülni kezdett.
- Autójogász
Kölcsönadtam az autóm, de nem hozták vissza
Még nincs a nevemre írva, ilyenkor mit lehet tenni?
- Hírek
A BKV bevallotta: az oroszok más metrószerelvényeket adtak vissza, nem azokat, amiket felújításra küldtünk Moszkvába
Az újragyártott metrókocsik már megérkezésükkor is évtizedek óta elavultnak számítottak.
- Közélet
Mi lesz a német és magyar autógyárakkal Merz porondra lépése után?
Az Euro 7 környezetvédelmi szigorítás megfúrása várható az új német vezetéstől. Ennél sokkal többre nem lehet számítani egyelőre.
- Hírek
Történelme során először lett nyereséges, lemásolhatja a Tesla hódítását a Rivian
Az olcsóbb R2-től is sokat várnak.
- Hírek
Visszatérhet a Ford Mustang Boss
Évek óta pletykálják, de most már nyoma is van, hogy visszatérhet.
- Hírek
Internetes videó buktatta le, százezres büntetés és eltiltás az eredmény
A minist valószínűleg azt bosszantotta fel, hogy a busz előtte kanyarodott ki a megállóból.
- Hírek
Rég láttunk akkora tuskót, mint ez a járdán verető, őrült taxis
Senki és semmi nem érdekelte: kényelmetlenül hosszú ideig tahóskodott a járdán.
- Hírek
Leszerepelt a BYD óriása a hatótávteszten
Az ígért 42 százalék helyett mindössze 6 százalék volt a célban.
- Hírek
Kétbalkezes próbálkozással népszerűsítenék a villanyautókat Európában, közepes sikerrel
Összességében zsugorodott az európai piac januárban.
