Régóta pletykáltak róla, hogy jön a négyhengeres AMG C osztály, és most meg is mutatták. Egyelőre csak a gyengébbik, C43 jelzésű modellben, amely korábban háromliteres turbómotort hordott az orrában.
Az előző C43-as 367 lóerős V6-osához képest az új kétliteres négyhengeres még erősebb is lett: a csúcsteljesítménye 408 lóerő. Ez nem az M139-es motor teljesítményrekorder változata – azt az A45-ben találjuk, 421 lóerővel – de nincs messze attól.
A nagy teljesítményhez szükséges nagy turbófeltöltő késedelmét ebben a változatban már a Garrett E-turbo rendszerével csökkentik: ebben egy villanymotor kerül a turbó tengelyére, amely gázadáskor sokkal hamarabb képes felpörgetni a feltöltőt, mint a kipufogógáz tenné, minimálisra csökkentve a turbómotor reakcióidejét. A motor egy másik érdekessége a komplex hűtőrendszer, amely több szivattyúval éri el, hogy mindenütt az ideális hőmérséklet uralkodjon. Így képes alacsonyabb hőmérsékletre hűteni a hengerfejet, mint a motor alsó részét, ahol a túlzott hűtéstől nőhetne a forgattyús mechanizmus súrlódása.
A különleges motorhoz 9 fokozatú Speedshift MCT automata váltó és összkerék-hajtás csatlakozik. Ez utóbbi fixen a nyomaték 69%-át osztja a hátsó tengelyre, így határhelyzetben az autó inkább a hátsókerék-hajtásra jellemző viselkedést mutatja. A csomag része még az adaptív csillapítású futómű, illetve a hátsókerék-kormányzás, amely 2,5 fokos szögben térítheti ki a hátsó kerekeket, így javítva szükség szerint a fordulékonyságot, vagy a stabilitást.
A hogy a teljesítmény alapján is sejthető, a négyhengeres C43-asok egy kicsit jobban mennek, mint a korábbi V6-osok. Ez a gyorsulási időben százig egy tized javulást jelent: az új változat szedán karosszériával 4,6, kombi felépítménnyel 4,7 másodperc tudja ezt a mutatványt. A végsebességet természetesen 250 km/h-ra állítja be az elektronika, de némi felárért ez az érték 265 km/h-ra is emelhető.
Bár korábban arról lehetett hallani, hogy az erősebbik C osztályú AMG modell is négyhengeres motort kaphat, ez még egyáltalán nem biztos. Az sem kizárt, hogy ott megmaradhat a nagyobb hengerszám. Egyelőre azonban még az sem biztos, hogy ez a négyhengeres mikor kerül gyártásba: a német sajtó is csak találgatásokra hagyatkozik ezen a téren. Ők az év második felére tippelnek, az árat pedig 65 ezer euró környékére várják.