Bemutatták a manuális váltós Toyota Suprát
Eddig a Toyota nagyobbik sportkocsija csak a ZF-féle nyolcfokozatú automatával volt elérhető, de ez hamarosan megváltozik. Elkészült ugyanis a kézi váltós kivitel, ami nem csak vezetési élményben nyújthat többet.
![](https://kep.index.hu/1/0/4300/43009/430092/43009234_6166059adafc2ab936918916efe6dfa3_wm.jpg)
Az új változat hatfokozatú kézi váltót kap, méghozzá olyat, ami a motor vezérlését is a váltásokhoz igazítja: bizonyos üzemmódokban felváltáskor elveszi a gázt, így zökkenőmentesebb váltásokat biztosít. Ez a funkció azonban sport üzemmódban nem működik: ott teljesen a sofőr kezére és lábára bízzák a motor és a váltó összehangolását.
![](https://kep.index.hu/1/0/4300/43009/430092/43009238_6f15c935f22d32ba67712372dc932c29_wm.jpg)
A manuális modell esetében rövidebbre vették a végáttételt, az automata 3,15:1-es módosítása helyett 3,46:1-et alkalmaznak – ezzel valamelyest javulhat a gyorsulás – emellett az egyszerűbb szerkezet, és néhány más részlet megváltozása 40 kg-mal csökkenti a sportkocsi tömegét is. A váltókar elhelyezése egyébként a középkonzolon is változtatásokat igényelt: előrébb kellett helyezni egy részét, hogy váltáskor ne érintse meg a sofőr kézfeje a kezelőszerveket.
![](https://kep.index.hu/1/0/4300/43009/430092/43009268_3027c488d21f8ccdea6f72cda5289892_wm.jpg)
A kézi váltót a kisebb, kétliteres négyhengeres turbómotorhoz nem kínálják: az csak a 340 lóerős hathengeressel együtt lesz elérhető. Árat és időpontot egyelőre nem mondtak, de valószínű, hogy a hathengeresek közül sem ez lesz a legolcsóbb változat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)