Nagy veszteséget hozott a Ford nyereséges negyedéve
Az a fura helyzet állt elő, hogy a katasztrofálisan hangzó 3,1 milliárd dolláros negyedéves veszteség ellenére a Ford, köszöni, jól van, hiszen a dráma nagyrészt papíron zajlik.
A helyzet persze nem ideális, a gyártás a kereslet mögött kullog, így még Észak-Amerikában sem könnyű divatosabb Fordhoz jutni a listaár közelében, de az alapján, hogy a Ford saját tevékenységéből 2,3 milliárd dollár nyereség származott, nem olyan nagy a baj. Az eredmény ugyan 41%-kal a tavalyi első félévé alatt maradt, és a nyereséghányad is esett, 6,7-ről 4,1%-ra, de ez a problémák ismeretében nem is meglepő.
Európában 207 millió dollár lett a nyereség az első negyedévben, ami egy Ford of Europe méretű cég esetén aprópénz, de ahhoz képest, hogy az ukrajnai háború újabb alkatrészellátási nehézségeket hozott, ez sem rossz eredmény.
Ami miatt mégis veszteséges lett a Ford első negyedéve, az groteszk módon egy korábban telitalálatnak tűnő befektetés. A Ford ugyanis még a tőzsdei bevezetés előtt vásárolt 12% Rivian részvényt úgy 800 millió dollárért. Ennek az értéke aztán a sokszorosára nőtt – januárban az árfolyam alapján 8,2 milliárd dollárt is ért – amit persze gyorsan beírtak a Ford könyvelésébe is, nyereségként. Az utóbbi hónapokban viszont nagyot zuhant a Rivian részvények értéke, így most a mérleget 5,4 milliárd dollárral húzta le a Rivian árfolyamcsökkenése.
A vicc az, hogy a Ford még így is jól keres, hiszen a részvénycsomag értéke még mindig bőven 2 milliárd dollár felett van, azaz az a fura helyzet állt elő, hogy a nagy veszteség híre még mindig irigylésre méltó profitot takar.
A Fordot vezető Jim Farley szerint a második félév lesz a kritikus a cég idei eredményét illetően. A körülmények nem rosszak: a kínálat napra kész, és nagy érdeklődést keltett – március végén mintegy 400 ezer megrendelése volt a Fordnak – a kérdés most inkább az, hogy milyen ütemben tudják kielégíteni az igényeket. „Most lehetőségünk lesz rá, hogy olyan gyártási számokat produkáljunk, amilyeneket rég nem láthattunk.” – foglalta össze a lehetőséget a vezérigazgató, bár az egyelőre bizonytalan, hogy ezzel tud-e élni a vállalat.