Az elektromos átállásnak megvan a maga logikus menete, amely szerint előbb a belső égésű motorra szabott platformok fogadják be a villanyautós technikát (ahogy az az emiatt némileg kritizált EQA esetében is történt), majd az idő és a fejlesztések előrehaladtával elkészülnek a saját, dedikált villanyautós architektúrák is. A Mercedes azonban egy lépéssel megtoldja ezt a gondolatmenetet.
A márka legkisebb modelljei, az A- és a B-osztály is új generációt kap a következő néhány évben, velük együtt teljesen új platform is érkezik, amelyet MMA kódnéven emlegetnek. Különlegessége, hogy a szokással ellentétben nem kizárólag villanyautókhoz készül: elsődlegesen ugyan elektromos modellek épülnek majd rá, de a Mercedes tisztában van a valósággal, elismerik, hogy a villanyautók ára belátható időn belül érdemben nem csökken.
Emiatt egyelőre nem engedik el teljesen a belső égésű motorokat, helyet szorítanak nekik az új MMA platformban is. Ezzel középtávon mindenképpen nyerni fognak, de hogy mindez milyen kompromisszumot jelent majd a villanyautóikra nézvést, még nem tudni. A következő A- és B-osztály 2024-ben debütál (feltehetőleg a következő CLA, GLA és GLB is osztozik a technikán), a platform mellett újdonságot jelent majd a már teljesen házon belül fejlesztett szoftver, az MB.OS is.