Megmutatták a második elektromos Ford furgont
Sajátos bemutatót tart a Ford a Transit Custom elektromos változatának: megmutatták az autót, de az adatairól, műszaki megoldásairól alig közöltek valamit, csak az biztos, hogy a nagyobb E-Transithoz hasonlóan ezt is Törökországban, az Otosan-Fordnál gyártják majd.
A karosszérián látszik a rokonság a jelenlegi Transit Custommal: az arányok és a tetővonal arról árulkodik, hogy a belső felépítésen nem változtattak érdemben. Ám az is látszik, hogy igyekeztek ezt a burkolat átdolgozásával palástolni, amennyire lehet. A legfeltűnőbb új részlet nyilván a hűtőmaszk, amelyet a Ford aktuális globális arculatának megfelelően alakítottak ki. A nagy, lekerekített sarkú nyolcszöget formázó hűtőmaszkot a tetején húzódó krómcsík köti össze a fényszórókkal, amelyekben a felső LED-csík vonulat ennek a vonalnak a folytatása.
A többi lemezt sem hagyták érintetlenül. A legfeltűnőbb az övvonal alatti szegmens áttervezése, ahol a korábbinál jóval lágyabb formákat alkalmaztak: síklemez helyett komplikált, több irányban hajlított felületeket láthatunk a furgon oldalán. Az övvonal felett viszont nem igazán látszik a változás: az ablakok és a tető kontúrja ugyanolyan, mint a dízelmotoros modelleken.
A rengeteg marketing-halandzsa mellett alig derült ki valami az autó képességeiről. Annyit árultak el, hogy 380 km-es hatótávot céloztak meg, lesz egyenáramú gyorstöltési lehetőség az autóban, és itt is felbukkan a Propower Onboard nevű megoldás, azaz az autó elektromos rendszere áramforrásként lesz használható szokványos, váltóáramú, 220 voltról üzemelő szerszámgépek számára.
Szeptemberre ígértek egy részletesebb bemutatót – talán ott már lesznek adatok – a gyártás viszont csak 2023 második felében indulhat az Otosan török gyárában.
Egyelőre az ügyben sem fogalmazott egyértelműen a Ford, hogy az E-Transit Custom milyen szerepet tölt majd be a kínálatban: egyrészt a jelenlegi Transit Custom utódjaként emlegetik, másrészt viszont arra is utaltak, hogy az elektromos változat a dízelmotorosokkal együtt is kapható lesz. Valószínűleg mindkét állítás igaz lesz, bár azzal kapcsolatban egyelőre nagy a bizonytalanság, hogy a dízelmotoros haszonjárművek forgalmazását milyen ütemben teszik lehetetlenné az EU szén-dioxid- és károsanyag-kibocsátási normái.