Escalade-V: soha nem volt erősebb és drágább Cadillac
Bár már teljes elektromos átállásról szólnak a GM ígéretei a Cadillac márka kapcsán, a jelen újdonsága, az Escalade-V még a régi műszaki megoldásokra épül. Tulajdonképp ez a kissé megkésett válaszcsapás a hétszáz lóerő feletti Dodge Durango SRT-re, igaz, a Cadillac a szigorúan vett lóerő-versenyben alul maradna.
A lóerőverseny értelmetlen is ezen a szinten: az egykor az orrmotoros Corvette számára kifejlesztett, 6,2 literes V8-as 2,65 literes mechanikus kompresszorral 690 lóerő leadására képes, ami ugyanúgy kihasználhatatlanul sok, mint a Durangóba épített Hellcat motor 717 lóereje. Nehéz felmérni, mekkora erő ez – talán a legjobban az érzékelteti, hogy a 2,82 tonnás, lényegében téglaformájú luxusbatárnak 4,4 másodperc elérni a 96 km/h-s tempót.
A brutális erejű V8-ast ráadásul a GM tízfokozatú automata váltójával párosítják, ami azt is jelenti, hogy a gyorsulós mutatványhoz csak a gázpedált kell a padlóig tiporni a tökéletes ismétléshez. Annak érdekében, hogy a túl erős Escalade ne essen le az útról, aktív csillapítású, légrugós futóművet alkalmaznak, ami a többi változaténál keményebb beállításokat kapott.
Escalade V-ből egyébként ugyanúgy kétféle készül majd, mint a gyengébb változatokból: a 3,07 méteres tengelytávú. 2,82 tonnás alapkivitel mellett lesz ESV kivitel is: ez 3,4 méteres tengelytávú, és 2,9 tonnás.
A sport-Escalade persze nem csak műszaki adataival dönt rekordokat – ilyen erős autót először küld szériagyártásba a Cadillac – de a vételárával is: 150 ezer dollárból egy tizest adnának vissza, ha valaki netán készpénzzel fizetne.
Az új Cadillac csúcsmodell ráadásul nem valami távoli, ködös jövőben érkezik: 2022 nyarától elérhető lesz, legalábbis az Egyesült Államokban. Európába viszont aligha hozzák: itt legfeljebb trükkökkel lehetne forgalomba hozni.