A Toyota bejelentette a március végével lezárt üzleti év pénzügyi mérlegét. Az eredmény meglepő: durván 3 billió jen – átszámítva úgy 24,6 milliárd dollár – volt az üzemi nyereség.
A nettó nyereség 2,85 billió jen, azaz mintegy 23,38 milliárd dollár volt. Ezt elsősorban azzal sikerült elérni, hogy javítottak a nyereségarányon: az üzemi nyereség a forgalom 9,5%-ára nőtt, az előző évi 8,1%-ról.
A cégcsoport mindeközben 4,7%-kal tudta növelni az eladásokat is: a Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino típusokból 12 hónap alatt 10,38 milliót adtak el.
A jó eredmények ellenére a Toyota vezetése nem igazán derűlátó: az alapanyagárak növekedésére számítanak, és arra, hogy az Ukrajnában zajló háború, illetve a Kínában előforduló nagyszabású járványügyi lezárások ártani fognak az üzletnek.
„A következő évet még nehezebb pontosan felmérni, mint az eddigieket.” - mondtak a cég kommunikációs igazgatója, de azért kiadtak egy előrejelzést: 2,4 billió jen üzemi, és 2,26 billió jen nettó nyereséget várnak a 2023 március 31-éig tartó évre, ami 2021-22-höz képest érdemi visszaesés lenne. Mindezt úgy, hogy közben az eladások növekedését várják: 10,7 millió autó eladását látják reálisnak 2022-23-ban.