Méregdrága és ritka Ferrari, aminek a versenypálya az otthona

2022.05.18. 17:29

1993 végén mutatták be a Ferrari nyitott karosszériás versenyautóját, melyet már a kezdetektől az olasz Dallarával együtt fejlesztettek. A karosszériát és a szénszál erősítésű műanyag monocoque vázat, valamint a felfüggesztést és a Hewland váltót is ők hozták, a Ferrari pedig a motort adta hozzá. 40 darabot gyártottak belőle, amikből 14-et a Dallara készített, majd a többit a Michelotto.

Motorja az 1990-es Ferrari 641-es Forma-1-es autóból származik, a 4,0 literesre növelt lökettérfogatú, 65 fokos hengerszögű V12-es 650 lóerőt üvölt ki magából 11 ezres fordulaton. Tony Southgate, a versenyautókban otthonosan mozgó brit mérnök szerint egyike a legmegbízhatóbb versenymotoroknak.

Igazi prototípus autó a 333 SP, de látszik is rajta. A nyitott együléses bódé lapos, hátul hatalmas légterelővel, a héja alatt pedig a motor és a nyomórudas futómű látszik. Olyan hosszútávú versenyeken vetették be, mint a Daytonában rendezett 24 órás vagy a Sebringi 12 órás futam, de indult a híres Le Mans-i 24 óráson is, de nem volt igazán nagy sikere, a legjobb eredménye a hatodik hely 1997-ben.

1999-ben gyártották a 32-es számú 333 SP-t, amit a japán importőr szállított le első tulajdonosának. Cornes nem csak Ferrarikkal foglalkozik, hanem Maseratikkal is. Az ő nevéhez fűződik szintén a ‘90-es évek végéről az utolsó 50 darab Quattroporte megrendelése is.

Ahogyan az ilyen esetben lenni szokott, a különleges Ferrari különböző országok gyűjtőinek garázsát járta meg. A versenytechnika birtoklása nem olcsó, de már a belépő sem, hiszen hasonló 333-ast korábban közel 2,4 millió dollárért vittek el.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!