Szabvány Volkswagen platformra építkezik a Mahindra
A Volkswagen évekkel ezelőtt felkínálta a konkurenciának szabvány elektromos műszaki alapjait, és úgy néz ki, ha lassan is, de néhányan elkezdenek élni a lehetőséggel.
Eddig csak néhány apró, induló vállalkozás jelentkezett be a VW-nél az MEB platformért, illetve a Ford of Europe, amely egy nagyszabású modellcsere-program részeként jut hozzá. A Mahindra az első nagyobb külső cég, amely kifejezetten a villanyautó-alapok átvételére írt alá szerződést a Volkswagennel.
A technológia átvétele mindkét félnek komoly előnyökkel jár. A Mahindra számára, amely az indiai piacon a Suzuki és a Tata nagyobb tőkeerejével kénytelen szembenézni, lerövidítheti a villanyautó-fejlesztést, a Volkswagen pedig saját maga számára is csökkentheti az MEB platform alkatrészeinek árát azzal, ha a Mahindrát is kiszolgálja.
Indiában egyelőre jelképes az elektromos autók piaci részesedése, de a gyártók már ott is készülnek a villanyautó-gyártásra történő átállásra. A Tata az utóbbi hónapokban például több tanulmányautóval is jelezte, hogy ebbe az irányba fejleszt, ami lépéskényszert jelent a konkurenciának is a kb. évi hárommillió autót felvevő indiai piacért folytatott versenyben.
A VW és a Mahindra egyelőre a keretmegállapodást kötötte meg, de úgy számolnak, hogy az összes részletet az év végéig sikerülhet kidolgozni.