2022-ben ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját a BMW M részlete, aminek kapcsán olyan ikonná érett típusjelzések bukkannak fel, mint az M4-esen megjelent CSL. Nem csak a klasszikus sportkupék és izmos négyajtósok jelennek meg, hanem a jövő sportmodelljei is, hiszen az iX M60 és az i4 M50 mellett az M1 után a második olyan autó is, ami kizárólag a Motorsport részleg sajátja, ez lesz az XM.
Tanulmányautóként már megosztotta a közönséget a hatalmasra nőtt szabadidő-autó, de egyre közeledik a típus bemutatója, ezért már a szériához közeli prototípusok tesztelését végzik masszív álcázás alatt. Az olyan részletek viszont így is jól kivehetőek, mint a nappali menetfénytől elválasztott fényszórók (mint a 7-esen és X7-esen) és a döbbenetes méretű hűtőmaszk. Az övvonalra lekanyarodó ablakkeret és egymás fölé rendezett kipufogócsövek is az XM-en jelennek meg.
Utasterében minden elem ismerős lesz a korábbi modellekből, az XM is vaskos sportüléseket kap, a műszerfal pedig letisztult kialakítású lesz, melyen minden a hajlított kijelző mögött lévő fedélzeti rendszeren fut majd. Érintőképernyő mellett azért megmaradt az iDrive hagyományos forgókapcsolója is, valamint M-es modellekben a hagyományosabb váltókar.
4,4 literes, biturbó V8-as motorja mellett egy villanymotor is lesz az XM-ben, így a konnektorról tölthető hibrid szabadidő-autó rendszerteljesítménye 650 lóerő és 800 Nm nyomaték. A sportos vezethetőséghez hangolt xDrive összkerékhajtás és elektronikusan vezérelt aktív M differenciálmű is lesz alatta. Segíti a méretes autó mozgását a 48 voltos rendszerrel működő aktív kanyarstabilizátor, az összkerék-kormányzás és a változó áttételű kormánymű.
Teljesen elektromos módban akár 80 km helyi emissziómentes hatótávot kínál az XM. Ez lesz az első, de nem az utolsó plug-in hibrid M-es BMW, a következő generációs M5-ös szintén ilyen hibrid hajtást kap majd.