Így gyiloktesztelik a legmodernebb konzervatív sportautót
Az elmúlt években szinte végtelen számú szupersportkocsit jelentettek be a gyanúsabbnál gyanúsabb hátterű cégek, de csak nagyon kevés jut/jutott el közülük a szériagyártásig. Ha viszont egy olyan szakember irányítása alatt fut egy projekt, mint Gordon Murray, nincs miért aggódni, a T.50 néven futó modelljük például már a mostoha, közúti körülményeket reprodukáló tesztfázisnál tart.
Murray célja a T.50-essel vállaltan az volt, hogy megalkossa vele az utolsó vérbeli, belső égésű motorral szerelt sportautót, ami méltó utódja lehet a néhai McLaren F1-esnek. Ennek megfelelően grammra kimért finom technika dolgozik az autó utolsó részében is, így joggal lehet félteni a durvább ütésektől. Ám mint közútra szánt személyautó, bírnia kell mindent, alá is vetik a legsúlyosabb teszteknek.
Szerepel köztük egyenetlen macskaköves úton való vészfékezés, 30 km/h-val sóderkupacnak vezetés és olyanok is, mint vasúti átjárón, fekvőrendőrön való áthaladás lassítás nélkül, sőt, bő 30 centi magas rámpáról is leugratnak vele, 70-nel. Az XP1 kódnevű példány a fenti tesztek után a szervizcsapat próbamodellje lesz, ezt követően pedig a Gordon Murray Automotive múzeumban pihenheti ki a gyepálást.