Kettéválva erősödne meg a Renault
Egyelőre csupán javaslat az autógyártó szétválasztása, amelyet épp a napokban ismertetett a cégvezetés a Renault éves közgyűlésén.
A terv az lenne, hogy egy francia központú villanyautó-gyártót, illetve egy dugattyús motoros autókat készítő, külföldi székhelyű másik céget hoznának létre a Renault-ból. Mindkét vállalat úgy 10 ezer főt foglalkoztatna, és a hagyományos modelleket gyártó fél műszaki fejlesztéseit külső partnerekkel tennék olcsóbbá.
A legfontosabb érv a kettéválás mellett az, hogy a két cég együttes értéke jócskán meghaladhatná a Renault jelenlegi piaci kapitalizációját, és a villanyautós fél sokkal vonzóbb befektetési célpont lehetne.
De Meo egyértelműen a szétválasztás mellett foglalt állást: azt mondta, minden eddigi kutatás és tanulmány azt támasztja alá, hogy nagyon komoly potenciál volna egy ilyen lépésben, bár azt is elismerte, hogy még vannak viták a cégen belül is a kérdésben.
Nem a Renault az első, ahol a villanyautó-gyártás leválasztását látják a jövőbe vezető helyes útnak: a Ford hasonló átszervezésről döntött néhány hónapja.