Az RS Audi is lehet sokkal sportosabb
Legyen szó végtelenbe nyúló száraz aszfaltcsíkról vagy havas szerpentinről, az Audi RS modelljei bármilyen körülmények között kegyetlenül zúznak előre. A legtöbb esetben azonban a hétköznapokban közúton keménynek tűnő sportmodellek a versenypályán már lágynak tűnnek, ezért mostantól Competition csomaggal lehet vadítani az RS 4 Avantot és az RS 5-öst.
2,9 literes, biturbó V6-os motorjának teljesítménye maradt 450 lóerő, valamint az 1900 és 5000-es fordulat között leadott 600 Nm nyomaték is változatlan. A Competition csomaggal viszont az autók végsebessége 290 km/órára növekszik, a jobb gyorsuláshoz pedig a Competition plus csomagot kell bepipálni az opciós tételek közül, mert azzal már az RS 4 Avant gyorsulása 4,1-ről 3,9 másodpercre csökken, az RS 5 pedig 3,8 másodperces 0-100-as sprintet tud.
Összkerékhajtását áthangolták, így több nyomatékot küld a hátsó kerekekhez, valamint átdolgozták a 8 sebességes automata váltót is, ami az új programmal gyorsabban vált és érezhetőbb különbséget mutat a különféle menetmódok között. ABS szoftvere és közvetlenebb kormányzása szintén a versenypályás veretéshez lett igazítva.
Azon túl, hogy kifejezetten pályára alkalmas Pirelli P Zero Corsa gumikat és karbon-kerámia fékeket is lehet rendelni az RS 4 és RS 5 pároshoz, még szebben muzsikáló sportkipufogó is van a listán. Az új rendszerrel együtt kevesebb hangszigetelés is került az autóba, így jobban bejönnek a benzinvérű szívét feltöltő hangok az utastérbe, továbbá 8 kilogrammot spórolnak is vele.
Mind közül azonban az új RS sportfutómű a legérdekesebb, mely 10 mm-rel alacsonyabb a gyárinál és kézzel lehet tekergetni. További 10 millimétert lehet még ültetni az autón a három irányban állítható lengéscsillapítókkal, a futómű feszesebb kanyarstabilizátorokat is kap.
Fekete tükörházak és rácsozás, valamint szintén fekete logók vannak a hegyesebb RS Audikon, de ez mind csak a látszat. A lényeg szerencsére maga a technika, amiben tényleg benne van a hétvégi pályanapok ígérete.