Az RS Audi is lehet sokkal sportosabb

2022.06.03. 15:31

Legyen szó végtelenbe nyúló száraz aszfaltcsíkról vagy havas szerpentinről, az Audi RS modelljei bármilyen körülmények között kegyetlenül zúznak előre. A legtöbb esetben azonban a hétköznapokban közúton keménynek tűnő sportmodellek a versenypályán már lágynak tűnnek, ezért mostantól Competition csomaggal lehet vadítani az RS 4 Avantot és az RS 5-öst.

2,9 literes, biturbó V6-os motorjának teljesítménye maradt 450 lóerő, valamint az 1900 és 5000-es fordulat között leadott 600 Nm nyomaték is változatlan. A Competition csomaggal viszont az autók végsebessége 290 km/órára növekszik, a jobb gyorsuláshoz pedig a Competition plus csomagot kell bepipálni az opciós tételek közül, mert azzal már az RS 4 Avant gyorsulása 4,1-ről 3,9 másodpercre csökken, az RS 5 pedig 3,8 másodperces 0-100-as sprintet tud.

Összkerékhajtását áthangolták, így több nyomatékot küld a hátsó kerekekhez, valamint átdolgozták a 8 sebességes automata váltót is, ami az új programmal gyorsabban vált és érezhetőbb különbséget mutat a különféle menetmódok között. ABS szoftvere és közvetlenebb kormányzása szintén a versenypályás veretéshez lett igazítva.

Azon túl, hogy kifejezetten pályára alkalmas Pirelli P Zero Corsa gumikat és karbon-kerámia fékeket is lehet rendelni az RS 4 és RS 5 pároshoz, még szebben muzsikáló sportkipufogó is van a listán. Az új rendszerrel együtt kevesebb hangszigetelés is került az autóba, így jobban bejönnek a benzinvérű szívét feltöltő hangok az utastérbe, továbbá 8 kilogrammot spórolnak is vele.

Mind közül azonban az új RS sportfutómű a legérdekesebb, mely 10 mm-rel alacsonyabb a gyárinál és kézzel lehet tekergetni. További 10 millimétert lehet még ültetni az autón a három irányban állítható lengéscsillapítókkal, a futómű feszesebb kanyarstabilizátorokat is kap.

Fekete tükörházak és rácsozás, valamint szintén fekete logók vannak a hegyesebb RS Audikon, de ez mind csak a látszat. A lényeg szerencsére maga a technika, amiben tényleg benne van a hétvégi pályanapok ígérete.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!