A légkondi járatása energiaigényes folyamat, mind a belső égésű motorral szerelt, mind pedig az elektromos autók esetében rontja a fogyasztást/hatótávot. Erre kínál megoldást a SolCold izraeli cég, ami egy speciális réteggel borítaná a tetőt és a műszerfalat.
A technológia a feketetest-sugárzásra és anti-Stokes fluoreszcenciára épít. Utóbbi konyhanyelven olyan jelenség, amely esetén a fotonok - bizonyos feltételek mellett - úgy lépnek reakcióba adott felülettel, hogy onnan nagyobb energiával távoznak, mint amekkorával érkeztek. A felülettől elvont energia a hűtés motorja.
A megoldás első generációjával 100 wattnyi hűtési teljesítményt sikerült elérni 0,3 négyzetméternyi felületen, de a SolCold tovább finomítja a technológiát, valamint különböző alkalmazási területekre (szövetekre, épületekre, hűtést igénylő tárolókra) próbálja adaptálni. Állítólag több partnert is sikerült már találniuk, köztük a Volkswagennel, a Toyotával, sőt egy izraeli várossal, Rishon Lezionnal is.
A SolCold nanostruktúrás filmrétege teszten bizonyította a hatékonyságát: a sivatagban leparkolt három Volkswagen Polo közül a gyári példányban 55 fokot, az árnyékba parkoltban 40-et, a SolCold réteggel ellátottban pedig 37 fokot mértek. További előnye, hogy nem tartalmaz mérgező anyagokat és ritkaföldfémeket sem igényel.
A Volkswagen hamarosan be is mutat egy SolColddal bevont prototípust, és a limitált sorozatgyártás is hamarosan megkezdődhet.