Évi félmillió autót ígér a Cupra, veszélyben lehet a Seat
Arról már korábban hallhattunk pletykákat, hogy a Cupra márka akár fel is válthatja a Seatot, de ezt aztán következetesen cáfolta a Volkswagen csoport. A legújabb Cupra tervek azonban olyan nagyságrendű eladásokról szólnak, olyan rövid határidőkkel, amelyeket nehéz elképzelni anélkül, hogy a Cupra a Seat helyére ne állna.
Konkrétan az hangzott el, hogy a Cupra, amely tavaly 79 ezer autót tudott eladni, a 2025-ös évben félmilliós eladási szinttel számol. Ez még úgy is példátlanul nagy számnak hangzik, hogy látványosan minden fejlesztési pénz a Cuprának megy mostanság, hiszen az eladások zöme jelenleg még a Seat típusaiból jön. Tavaly is elment 404 ezer Seat, a szűk nyolcvanezer Cupra mellett.
A gyáriak Cupra iránti lelkesedése valahol érthető: a sportosabb arculatú márkával lényegében drágábban adhatják el, amit Seatként olcsóbban, ami nagyobb profitot jelent. Ugyanakkor elég nehéz elképzelni, hogy a jelenlegi Seat vásárlók, vagy a konkurencia vevői 2025-ig ilyen tömegben áttéríthetők lennének, ha amúgy a Seatokat is tovább forgalmazzák változatlan mennyiségben és választékban.
Az aggodalmakat csak tovább erősíti, hogy az újabb sajtóeseményen egy szót sem szóltak a Seattal kapcsolatos fejlesztési tervekről: minden a Cupra márkáról, és annak tervezett jövőjéről szólt.
Korábban a VW csoportot vezető Herbert Diess azt mondta, hogy a Cupra csak kiegészíti a Seat márkát, nem leváltja azt, de a spanyol részleg kommunikációját látva ez egyre kevésbé tűnik valószínűnek.