Ez itt Eddie Irvine Ferrarija – és eladó
Az F310B-nek igen fontos szerepe van a Ferrari Formula-1-es történetében. Egyrészt ezzel tudtak hosszú idő után újra felzárkózni a Száguldó Cirkusz közvetlen élmezőnyébe, hiszen 1997-ben Michael Schumacher már az utolsó pillanatokig versenyben tudott lenni a bajnoki címért. Jó, mondjuk aztán ki is zárták. Másrészt meg azért is, mert a legendás tervező, John Barnard utolsó munkája. A szakember idény közben hagyta el az istállót, részben azért, mert Ross Brawnt nevezték ki technikai igazgatónak, részben meg azért, mert Jean Todt szerette volna visszaköltöztetni Olaszországba a teljes csapatot, így a tervezőrészleget is, Barnard ellenben nem vágyott a költözésre.
Schumacher végül négy győzelmet aratott az F310B-vel, emellett ő is és akkori csapattársa is több dobogós hellyel gyűjtögette a pontokat. Ez a csapattárs abban az időben az északír Eddie Irvine volt, akinek nevét igazán 1999-ben jegyezhettük meg: Schumi kettős lábtörése miatt első számú pilótává lépett elő, és az utolsó fordulóig fej-fej mellett haladt Mika Häkkinennel. Végül a finn lett a bajnok.
Na, de vissza az F310B-hez, és 1997-hez. Most ugyanis eladóvá vált az egyik versenyautó, amelyet még Irvine hajtott abban az idényben. Mind ő, mind Schumacher több autót koptatott abban az idényben, ez a konkrét példány csak a Spanyol Nagydíjon vett részt. Irvine a 11. helyre kvalifikálta magát, a futamon azonban a gumik hólyagosodásával küszködött, és a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt még egy 10 másodperces stop and go büntetést is begyűjtött. 12. pozícióban futott be.
A Ferrari egy ideig még megtartotta az autót, de 1998-ban már el is adták egy gyűjtőnek, aki továbbpasszolta egy másiknak. Az alig 320 kilométert futott versenyautóban ott figyel az eredeti V10-es motor, hétgangos szekvenciális váltóval, de nem hiányoznak a Goodyear slickek sem. Jó eséllyel ezek után is kiállítási darab lesz, de jól mutatna a pályán a Ferrari F1 Corse Clienti programban. Ahhoz mondjuk először alaposan át kellene nézni és leszervizelni.
Megtévesztő lehet viszont, hogy 5-ös rajtszámot, és Schumacher nevét látjuk a kocsin, miközben Irvine 6-ossal ment. Az aukciót szervező RM Sotheby's szerint azonban alvázszám szerint is utóbbihoz tartozott a kocsi.
Fotók: RM Sotheby's