Érkeznek a sörnyitómentes Daciák
Végre elszánta magát a román márka a teljes arculatváltásra: minden típusukon egyszerre cserélik le a hűtőmaszk-mintázatot, és kezdik használni az új jelvényt, amely egyesek szerint egy D és egy C betű egyben, más olvasatban egy összelapított X.
Akárminek is látjuk, az új logó hivatalosan június 16-án váltja le a régit minden Dacia orrán, a Springtől a Sanderón át a Dusterig. Ezzel párhuzamosan a kormánykerekekre teljes Dacia felirat kerül jelvény helyett, és jön még néhány apróbb változtatás, például egy új, moha-kekinek nevezett színárnyalatot is bevezetnek, amely a teljes választékban elérhető lesz.
Jelentősebb változásokat a Dacia számára azonban a 2023-as év hoz majd. Az egyik a nagyobb SUV, a Bigster szériaváltozatának bemutatása lesz, a másik a 180 km/h-s márka-szintű sebességkorlátozás bevezetése lesz. Mivel eleve nincs sok Dacia ennél nagyobb végsebességgel, és amúgy is csak Németországban nem durván illegális 180 km/h feletti tempóban haladni, inkább tekinthető ez egyfajta gesztusnak a Renault csoport részéről. A végsebesség korlátozása elvileg biztonsági és klímavédelmi előnyökkel is jár, de eddig csak a Volvo vezette be, a többi gyártó még nem követte a példáját.
Bár a márka most új kezdetről beszél, a hosszú távú jövője még mindig bizonytalan, hiszen az alacsony áraiból élő Dacia a villanyautó-korszak közeledte ellenére egyelőre az autói többségében kénytelen dugattyús motorokat használni, és egyelőre ígéretet sem tettek arra vonatkozóan, hogy ez mikor változhat. Lehet, hogy a Dacia lesz azon márkák egyike, amely a 2035-ös betiltásig kínál majd ilyen típusokat.