Az önmagában persze nem meglepő, hogy valaki elektromossá alakít egy régebbi sportautót, hiszen az eredmény általában sokkal gyorsabb, sokkal tisztább és sokkal csendesebb is, mint az eredeti. Még az sem újdonság, hogy ezt az Everrati csinálja, hiszen láttunk már tőlük ilyesmit.
Az érdekes az, hogy kétmotoros elektromos hajtástól, amely mintegy 800 lóerő leadására alkalmas, és egy 60 kWh-s Li-ion akkumulátort tartalmaz, alig lett nehezebb az autó. Ebben a GT40-esben eredetileg egy 7 literes, kb. 480 lóerős V8-as motor volt, és azzal a száraz tömege 1,2 tonna körül volt. A villamos hajtással ez ugyan nőtt, de a változás nem drámai: 1,3 tonnás lett az elektromos változat, azaz a benzines teljes üzemanyag-feltöltéssel már nem is lenne előnyben.
Ez pedig arra utal, hogy a látszattal ellentétben nem lehetetlen egy elektromos autót könnyűre építeni, annak ellenére, hogy a legtöbb ilyen gép elég komoly túlsúllyal küzd. Ez pedig egyben azt is jelenti, például ennél a GT40-esnél, hogy a villamos hajtástól nem csak gyorsabb lesz az egyenesben, de kanyarban sem veszít a képességeiből.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a konkrét GT40-es mibe is kerülhet, de nyilván nem olcsó: ilyen autó benzinmotorral sem kapható 1,1-1,2 millió euró alatt, ezt a példányt viszont nem csak áttervezték elektromos hajtásúra, de előtte alaposan fel is újították. Magyarán biztos, hogy egy vagyont ér, nem is kisebbet. Ezen felül azonban újabb kiváló reklám az Everrati számára, amely ilyen egyedi elektromos átalakításokkal foglalkozik: készítettek ilyet Porsche 911-esből, Land Rover Defenderből és Mercdes 280SL-ből is korábban.