A Pagani már jelezte, hogy dolgozik a következő sportkocsi-generáción, de még a C10 munkanevű modell előtt készül egy új Huayra változat is, a Codalunga.
Ahogy a név alapján, ami olaszul hosszú farkút jelent, már sejthető, a legfontosabb újítás az autó teljesen áttervezett hátsó része: a 60-as évek sportautóinak mintájára hosszú, felfelé húzott idomban végződik a karosszéria. Különálló szárny nem is került az autóra, a karosszéria kialakítása viszont egyértelműen felfelé tereli a karosszéria mentén áramló levegőt.
Maga a motorház egyébként 36 centivel lett hosszabb, és az autó alapterülete 3,7 négyzetméterre nőtt, a Codalunga mégis könnyedebb jelenség, mint a Huayra korábbi változatai. A látszat ráadásul nem is csal: az újdonság mintegy 70 kilóval könnyebb is a Huayra alapváltozatánál: 1280 kilogrammot nyom.
A technika nem sokat változott: a Codalungába is AMG eredetű hatliteres, két turbós V12-es kerül – a Pagani állítólag komoly készleteket halmozott fel, mielőtt a Mercedes leállította a gyártást – amely itt 840 lóerős, és a hátsó kerekeket hajtja, hétfokozatú, szekvenciális váltón keresztül.
A típust állítólag 2018-ban, két autógyűjtő ötlete alapján kezdték tervezni, és a Pagani egyedi modellekkel foglalkozó részlegén alakították ki a végleges formát, több mint két év alatt. Összesen öt ilyen autót terveznek legyártani, és ez az árban is tükröződik: 7 millió euró szerepel az autó neve mellett, bár ez inkább csak afféle elméleti érték, hiszen már az összes példánynak van gazdája.