Tizenéve tartó folyamat már, hogy a Hyundai és a Kia az európai ízlésnek egyre inkább megfelelő modelleket készít, sőt ma már mindkét márka igen komoly tényezőnek számít a kontinens piacán. Igaz, az első, kifejezetten Európának szánt modellre tavalyig kellett várni, ez a Hyundai luxusmárkájától, a Genesistől jött: a G70 kombiról vagy shooting brake-ről van szó. Emellett viszont több más típus fejlesztése zajlott az öreg kontinensen, például a hegyes N-es kiviteleké a Konából, az i20-ból, az Elantrából. A jövőben pedig még többet akarnak.
Erről a Hyundai európai központjának járműfejlesztési vezetője, Tyrone Johnson beszélt, aki azt is kifejtette, hogy tavaly is nagyon elfoglaltak voltak már az itteni mérnökök, hiszen 30 különféle projekten dolgoztak. Ahhoz, hogy növekedni tudjanak, például a nürburgringi tesztközpont méretét is meg szeretnék duplázni a közeljövőben.
Az pedig már korábban kiderült, hogy bár sok nagy gyártó 2030-ra teljesen elbúcsúzna a belső égésű motoroktól, a dél-koreaiak egészen 2035-ig igyekeznek kihúzni. Mindezt a tavalyi Müncheni Autószalonon jelentették be. Ez akár azt is jelentheti, hogy egészen addig készülhetnek a sportos N-modellek is, de ebbe azért még az Euro 7 norma bevezetése beleszólhat.
Johnson szerint az európai fejlesztőközpont sikerei azt is magukkal hozták, hogy több szabadságot kaptak a munkájukhoz. A jövőben pedig mindhárom márka, a Hyundai, a Kia és a Genesis is még hangsúlyosabban támaszkodik erre a kontinensre.