Ez a W123-as Merci majdnem negyvenéves, de még teljesen új
1984-et írtunk, amikor a Mercedes-Benz bemutatta a W123 utódjaként a W124-es E osztályt. Ennek akkor nem mindenki örült, legalábbis történetünk főhőse, egy meg nem nevezett német taxisofőr semmiképpen. Azt gondolta, hogy soha semmilyen autó nem lehet annyira megbízható, mint az öreg 123-asa, biztos volt benne, hogy a Merci egy hitványabb, kevésbé tartós modellt vezet be az örök életre tervezett kedvence után. Ezért nem hezitált sokáig, gyorsan vett még egy W123-at, csak úgy tartalékba, ha valami lenne a másikkal.
Csakhogy nem véletlenül szerette meg annyira a modellt. A régi taxija csak ment és ment, nem produkált olyan komoly hibákat, amiért el kellett volna gondolkodnia a nyugdíjazáson. Ezért hát az új autó állandó lakója lett a garázsnak. A tartási körülményekről sokat nem lehet tudni, csak következtetni lehet arra, hogy ideálisak voltak. Ugyanis közel bő harminc évvel később, 2018-ban, immár hősünk halála után az örökösök makulátlan állapotban találtak rá a kocsira.
A 123-as órájában mindössze 82 kilométer van, az üléseken fólia, és minden részlete, minden porcikája olyan, mintha vadonatúj lenne. Bár, végül is az, hiszen a kor csak egy dolog, de ez az autó tényleg megőrzött kincs. Oké, ilyen korban már a gumi és műanyag alkatrészek, különféle csövek porladni kezdhetnek a sok állás miatt is, arról nem is lehet sok konkrétumot tudni, hogy mennyire nyúltak hozzá, miután elővették. Csak annyit árulnak el a beszámolók, hogy átvizsgálták és üzemképesnek bizonyult.
Egy 300 D-ről van szó, tehát a kocsi orrában az OM 617 kódú, ekkoriban már 3005 helyett 2998 köbcentiméteres, öthengeres dízelmotor dolgozik. Rettentő 88 lóerőt produkál, csúcsnyomatéka 172 newtonméter. Az előkamrás dízel nem egy erőgép, viszont ezt a teljesítményt megbízhatóan tudja akár a Holdig és vissza.
A család végül 38.500 euróért hirdette meg az autót még 2018-ban, ami jelenlegi árfolyamon bő 15 millió forint, de akkor is megért durván 12-t. Annyira igazából nem is sok pénz egy ilyen gyönyörű, valóban újnak mondható W123-asért. Arról nincs információ, hogy végül eladták-e, de ha azt feltételezzük, hogy akár ők, akár egy új tulaj azóta is megőrizte ezt az állapotot, akkor ma már közel negyvenévesen is ritka csodálatos időgép lehet a vén Mercedes.
Ja, és még egy dolog: végül emberünknek abban az egy dologban nem lett igaza, hogy a W124 képében egy megbízhatatlan, hitvány gép váltja a hőn szeretett szériát. Az utódot ugyanis szokták az utolsó igazi Merciként emlegetni, amiben még volt anyag, és ami még az öröklétnek készült. Igaz, a gyártás végén már érződött a szemléletváltás, a spórolás együtt is járt némi minőségromlással.
Forrás: Vintage European