Versenyváltozat készül a V6-os McLarenből
A McLaren bemutatta új GT4-es versenyautóját az Artura alapjain, amellyel a korábbi 570S GT4-et kívánják leváltani.
A változat érdekessége, hogy kimarad belőle a hibrid hajtás elektromos fele, mivel az ilyen alkalmazását nem engedik meg a GT4 kategória szabályai, amitől rögtön 130 kilogrammal lesz könnyebb a hajtásrendszer. Az akkumulátorok helyére egyébként a biztonsági üzemanyagtankot építik be.
A motoron ezen kívül csak a vezérlőelektronikát és a kábelezést cserélik, az előbbi a Bosch Motorsport sorozatából van, az utóbbi pedig szintén versenymotorokhoz kialakított moduláris kábelrendszer. Ezen felül a gyári nyolcsebességesnél rövidebb áttételezésű, hétfokozatú versenyváltót, illetve mechanikus önzáró differenciálművet kap a versenyváltozat.
Az 570S GT4-hez képest állítólag aerodinamikailag is hatékonyabb lesz az új McLaren, emellett jobb lesz a fékek hűtése, és szélesebb gumiabroncsokat is kap előre, ami jobb tapadást, és kisebb gumikopást jelent majd.
Az új versenyautót a Goodwood Festival of Speeden mutatják be a hét végén – Rob Bell, a McLaren gyári versenyzője megy vele a fesztivál afféle felvonulásként is működő hegyi versenyén – és már meg is rendelhető a McLaren Motorsport Retailers hálózat tagjainál. A szériapéldányokat a jövő év elejére ígérik, így a 2023-as szezont már ezekkel kezdhetik azok a privát GT4-es csapatok, amelyek ezt választják.