BMW: a kézi váltó élni fog
Az autóipari trendek jó ideje abba az irányba mutatnak, hogy a kézi váltó elkezdett kikopni, és egyre inkább a különböző automaták veszik át a helyét. Az, hogy a Mercedes például jelezte, hogy kivezetik a manuálist a kínálatból, még nem annyira meglepő, de jóval drasztikusabb változásnak ígérkezik, ha a Volkswagen-csoport is megteszi ugyanezt. Igazán meglepő ugyanakkor az volt, amikor a BMW sportrészlegének, az M divíziónak az alelnöke fejtette ki, hogy a kézi váltó halott. Most szintén az M részlegtől, ám annak első emberétől hallhatjuk ennek az ellenkezőjét.
Kinek fog hiányozni a kézi váltó?!
Csak pár, nagy hangú embernek, de a többség nem hogy siratná, pezsgőt fog bontani a kézi váltó temetésén. Az első váltójavításig.

Frank van Meel ugyanis azt találta mondani, sőt ígérni, hogy életben tartják a manuális kapcsolású sebességváltókat. Ezt pedig azért határozták el, mert úgy látják, van még igény rá, például az eladott M2-esek 50 százalékát kézi váltóval rendelték meg az ügyfelek. Azt azért tegyük hozzá, hogy nyilván ez az arány is viszonylag alacsony ahhoz képest, hogy itt tényleg egy élményautóról beszélünk.
M2, az igazi M3
A kevesebb több: hiába ugyanaz a technika, mégis jobb az M2 Competition, mint az M4. És nem csak szerintünk.
Van Meel hozzátette, hogy műszaki szempontból sok érv nem szól a kézi váltó mellett, ugyanis szerinte nehezebb, lassabb, és még többet is fogyaszt vele az autó, mint automatával. De a rajongók közül sokan még mindig ragaszkodnak hozzá, egyfajta szimbolikája van: uralják a gépet, meg tudják szelídíteni a vadállatot. Ezt az élményt pedig nem akarják elvenni tőlük. Némiképp talán meglepő lehet, de a manuális M2-esek fő piaca az Egyesült Államok.

A BMW-nél egyébként javában dolgoznak az új M2-esen, és ha már a váltóról esett szó, a 450 lóerős, hathengeres turbómotorhoz hatgangos kézit vagy nyolcfokozatú hagyományos automatát lehet választani, a duplakuplungos fejlesztését egyelőre felfüggesztették. A bemutatót még idén megtarthatják, de a piaci bevezetésre már csak 2023-ban lehet számítani.
Érkezik a BMW M2-es
Úgy hallani, az új generáció gyorsabb, de kevésbé játékos, mint eddig.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
