Miután a Toyota idén is tarolt a Le Mans-i 24 órás autóversenyen, mi is megírtuk, hogy talán most utoljára volt ennyire könnyű dolguk. Már, ha egyáltalán bármilyen szinten is könnyűnek lehet nevezni egy huszonnégy órás győzelmet. Mindenesetre több gyártó is jelezte már, hogy jövőre visszatér, vagy beszáll a hosszú távú versenyek világába. Legutóbb 2017-ben voltak ott gyári csapatként Le Mans-ban, akkor egyébként a győzelmet is besöpörték.
A jövő évi versenyautót a Goodwood Festival of Speeden mutatták be. A 963-mal az LMDh kategóriába készülnek, és természetesen nemcsak a Le Mans-i 24 óráson vesznek részt, hanem az Endurance-vébén is indulnak, sőt az észak-amerikai IMSA versenysorozat új GPT géposztályában is rajthoz állnak. A dizájnt illetően az 1980-as évek 956 és 962 versenygépeiből merítettek, de a 911-re is utalnak, például a hátul végigfutó világítással.
Az LMDh kategória szabályai szerint az autó jelentős részét, mondhatni vázát négy cég szállíthatja be a csapatoknak: a Dallara, a Multimatic, a Ligier és az Oreca. A Porschénak a Multimatic fejlesztette az alapokat, ehhez pakolják hozzá ők maguk a belső égésű motort, a hibridrendszert és a kasznit. Ami a motort illeti, a 918 Spyderből ismert, ikerturbós, 4,6 literes V8-as volt a kiindulási alap, a hibridhajtáshoz a komponensek a Williams Advanced Engineeringtől, a Boschtól és az Xtractől jönnek. A rendszerteljesítmény 680 lóerő.
A Porsche Penske Motorsport négy gyári versenyautót épít, és ezeket indítja majd a futamokon, de szezon közben privát példányok is elérhetők lesznek – a Jota Sport és a JDC-Miller Motorsport már jelezte is igényét ezekre. A gyári csapat a fehér-fekete-piros színösszeállítást használja. Versenyzőként a WEC és IMSA sorozatokban többek közt Dane Cameronra, Michael Christensenre, Kévin Estre-re, Mathieu Jaminet-re, André Lottererre, Felipe Nasrre, valamint Lorens Vanthoorra számítanak.
Eddig közel nyolcezer kilométernyi teszten vannak túl a 963-mal, amit jórészt a weissach-i központban teljesítettek, a Porsche Motorsport alelnöke, Thomas Laudenbach szerint viszont még sok a tennivaló. Először az idei bahreini WEC-szezonfinálén viszik nyilvánosan pályára a prototípust, de még értékelésen kívül, míg éles versenyen jövő januárban, a daytonai 24 óráson mutatják meg a tudását.