Meglepő módon a Citroën is egy teljesen új típussal jelentkezik, amely fazonra a Peugeot 408-asra emlékeztet, viszont műszakilag nincs köze hozzá.
Míg a 408-as a nagyobbik, EMP2 jelű PSA platformra épül, addig a C4 X, a C4-eshez hasonlóan, az olcsóbb CMP platform alkatrészein alapul. A Citroën újdonsága attól is szokatlan, hogy a ferde hátú forma ellenére a csomagtartó ajtaja csak a hátsó ablak alatt kezdődik, azaz lényegében egy nagy kerekű, körbeműanyagozott szedánról van szó. A csomagtartó egyébként jó nagy, 510 literes.
A bemutató kapcsán egyelőre csak az elektromos változat, az e-C4 X adatait közölték – ez lesz kapható Európa nagy részén – amelybe a szabványos PSA elektromos hajtás kerül, a 136 lóerős villanymotorral, és 50 kWh-s akkumulátorral. Ezzel a 4,6 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,525 méter magas és 2,67 méteres tengelytávú autó 9,7 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége 150 km/h, és WLTP ciklusban 360 km-es hatótávot ígér. Az akkumulátort egyenáramról legfeljebb 100 kW-tal lehet tölteni.
Állítólag néhány európai országban, illetve Észak-Afrikában kapható lesz a típus benzin- és dízelmotorokkal is, de ezekről a kivitelekről egyelőre nem árultak el többet. A gyártás a Stellantis madridi gyárában zajlik majd, a rövidebb C4-essel együtt. Az új típusra megrendeléseket az év vége felé kezdenek majd felvenni, az első példányik pedig 2023 elején kerülhetnek majdani tulajdonosaikhoz.