Miközben úgy tűnik, hogy az elektromos autók jelentik a személyautózás jövőjét, egyes gyártók a lehetséges alternatívákról sem mondtak le. A Hyundai például folytatja az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modellek fejlesztését, bár a legújabb hírek szerint elakadt a jelenleg is gyártott Nexo utódjának fejlesztése.
A koreai sajtóban megjelent hírek szerint problémákba futott az új modellhez fejlesztett üzemanyagcellák fejlesztése, így nem tudják tartani az eredeti menetrendet, amely szerint a 2018 óta kínált Nexo utódja már jövőre megérkezett volna. Állítólag 2024-re tolták el a bemutatót, de állítólag időközben az is felmerült, hogy lemondanak erről a fejlesztési irányról, mivel a hidrogénhajtású autók piaca nem nő a várt mértékben.
Ez utóbbit egyébként a Nexo gyártási adatai is mutatják: Dél-Koreában 3978 ilyen autót adtak el az év első öt hónapjában, exportálni viszont csupán 120 példányt sikerült.
Az üzemanyagcellás hidrogénhajtást hasonló problémák hátráltatják, mint a villanyautókat: a hiányos töltőhálózat, az autók magas ára, és a nyersanyagok drágulása is problémákat okoz. Ugyanakkor amíg a villanyautók esetében látványos, nagy lépések történnek a megoldás irányába az utóbbi öt-hat év során, addig a hidrogénhajtás egyre inkább háttérbe szorulni látszik.