Mi kerül ezen a régi VW-buszon 145 millióba?
Van, akinek csak egy öreg doboz, másoknak igazi kincs a Volkswagen T3. Különböző változatai az 1970-es évek legvégétől a kilencvenes évek elejéig készültek, de például Dél-Afrikában csak 2022-ben állították le a gyártását. Idehaza nem sok eladót találni, és már a kevésbé vonzó állapotúak is milliós nagyságrendben mozognak, Németországban a legszebbek és a ritkaságok akár 60-65 ezer eurót, úgy 25 millió forintot is megérnek. Aztán itt van ez a példány, potom 145 milláért. Hát megőrültek?
Igazi különlegesség bukkant most fel eladóként a mobile.de-n, ez ugyanis nem egy mezei T3, egyhatos bokszerrel vagy türelmes szívódízellel. Történt ugyanis valamikor a 80-as években, hogy a Porschénál igen lomhának találták a tesztek során kísérőjárműnek használt T3-akat, egyszerűen nem tudták elég jól tartani a lépést a sportkocsikkal – ez mondjuk nem meglepő. Így hát építettek inkább pár Transportert saját motorjaikkal.
A korabeli Carrerában is használt 3,2-es hathengeresre esett a választás, ami annyiban mondjuk hasonlít a T3 saját benzineseire, hogy ugyanúgy bokszermotor, de kábé itt ki is merül a rokonság. Míg ugyanis a legerősebb, legnagyobb, 2,1-es azokban a Transporterekben 112 lóerőt tudott, az 1,6-os alapmodell meg 50 lóval szerénykedett, addig a Porschéé 231 lóerőt és 284 newtonmétert adott le. Ezek a különleges T3-ak a B32 jelölést kapták. A különböző források eltérő adatokkal szolgálnak arról, hogy hány darab készült, a most előkerült hirdetés szerint hét, de annyi biztos, hogy tíznél nem volt több.
Ez a konkrét példány egy holland Porsche márkakereskedésben várja leendő új gazdáját. Alig több mint 130 ezer kilométert futott, 1985-ben készült el. Német papírjai vannak, és egykor nem szerényebb név állt a forgalmijában, mint Peter Werner Schutzé, aki 1981 és 1987 közt a Porsche elnöke és ügyvezetője volt. Állapota a képek alapján nagyjából kifogástalan, belül bőrülések várják az utasokat, és a biztonság kedvéért azért vonóhorgot is kapott.
Ezek tükrében talán már érthetőbb ez az irdatlan magas ár, de így sem mondanánk rá semmiképpen, hogy olcsónak tűnik. Abból a 145 millióból már kifutja két vadiúj 911 GT3 RS is akár – igaz, ebből a T3 B32-ből meg pont nem is tudna senki kettőt venni, hiszen ez az egy eladó most az egész világon.
Ha csíped a T3-ast, nézd meg a Rozsdakupac filmjét is:
Forrás: Auto Motor und Sport
Fotók: Porsche Centrum Gelderland