A dízelmotorok eléggé háttérbe szorultak az elmúlt években, de a Mazda mégis bemutatott egy új hathengerest a CX-60 típusban. Ennek csak most közölték a pontosabb adatait: egy 200 és egy 254 lóerős kivitelt használnak majd, 48 voltos enyhe hibrid hajtásrendszerben.
A hosszanti beépítésre tervezett soros motorok egész jól fogyasztanak: a kisebb teljesítményű 4,9 literrel elmegy a CX-60-asban száz kilométert, de a nagyobbik WLTP szerinti 5,3 literes adata is kedvezőnek tűnik. A jó adatok mögött egy új technológia állhat, a DCPCI (Distribution-Controlled Partial Premixed Compression Ignition). Bár ennek a lényegét egyelőre nem igazán fejtette ki a gyártó, egyes feltételezések szerint valamiféle előkamrás rendszerről lehet szó.
A gyártó szerint az új Skyactiv-D motor jelenleg a világ egyik legtisztábbja – kevesebbet mondjuk nem is várnánk egy friss konstrukciótól – és elég valószínű, hogy egyike az utolsó új tervezésű dízelmotoroknak, amely még gyártásba mehet. A CX-60 után a következő európai Mazda újdonságban, a 2023-ban érkező CX-80-asban is használni kívánják.