Az Euro NCAP a júliusi tesztsorozatában az Alfa Romeo Tonale, a BMW i4, a Cupra Born, a Kia Sportage, a Mercedes T osztály és a Toyota Aygo-X típusokat minősítette. Ezek közül ezúttal az i4 és az Aygo-X kapott ötnél kevesebb pontot – konkrétan négyet – míg a többi biztonságával abszolút elégedettek voltak a tesztelők.
Az i4 és az Aygo esetében eléggé eltérő a négycsillagos minősítés oka. A Toyota kisautójáról az derül ki a részletesebb elemzés kapcsán, hogy a passzív biztonsága nem az igazi: az elöl ülők mellkasát és lábait jelentős terhelés éri, ami 78%-ot ért meg a felnőttek biztonságára, és ugyanekkora a százalékos értékelés a gyermekbiztonságra vonatkozóan is.
A BMW esetében a passzív biztonság egyértelműen magasabb szintű – 87%-ot adtak a gyermekek és a felnőttek biztonságára is, ami elég lehetett volna az öt csillaghoz is – viszont a biztonsági segédberendezéseket értékelték 64%-ra. Az indoklásban annyit írnak, hogy a 3-as BMW szenzorait használja az i4 is, és emiatt vesztett értékes pontokat az autó.