610 kilométeres hatótávot ígér a Hyundai Ioniq 6
A Hyundai Ioniq 6 lesz a márka következő nagy dobása, miután az Ioniq 5-tel megmutatták, hogy villanyautós témában is tudnak igazán nagyot villantani. A dobozszerű, de nagyon szerethető és bevállalós külsejű Ioniq 5 után az Ioniq 6 egy teljesen más formai iskolát követ, ugyanis határozottan íves szinte minden része.
A forma nem akkora meglepetés, hiszen a 2020-as Prophecy koncepcióautóból merít, bár annál sokkal visszafogottabb. A forma merőben szokatlan, de kiadja: a lejtős tetejű, sportos kiállású Ioniq 6 nagyon jól mutat a gyári képeken. A modellt egyébként előző hónap végén mutatták be, viszont a formán túl pontos adatokat nem közöltek a műszaki tartalomról. Most ezek az információk is megérkeztek, amiből az derül ki, hogy annyi konfigurálási lehetősége lesz a jövőben a potenciális ügyfélnek, hogy kis túlzással bárki megtalálhatja majd magának a megfelelőt.
Kétféle akkumulátor, kétféle hajtás és kétféle teljesítményszint lesz elérhető. A kisebb akkumulátor 53 kWh-s lesz, a nagyobb pedig 77,4 kWh-s. Mindkét akkuhoz hátsókerékhajtás lesz az alap, amit egy darab motorral kiviteleznek, illetve lesz egy kétmotoros összkerékhajtású változat is. Érdekes módon a gyengébb változat teljesítményét nem közölték, azt viszont lehet tudni, hogy az összkerekes kivitel erősebb lesz, az 320 lóerőt fog tudni.
A hatótáv és a fogyasztás elég jónak ígérkezik, ugyanis a gyártó 14 kWh-s fogyasztást ígér 100 kilométerre. Ez WLTP-re fordítva azt jelenti, hogy a nagyobb akkumulátoros változat maximum 610 kilométer megtételére lesz majd képes. Utóbbi egyébként még a 14 kWh-s fogyasztásnál is alacsonyabbat feltételez. A kisebb akkus változatról nem közöltek ilyen konkrét számokat, viszont ha a megadott 14 kWh-s fogyasztásból indulunk ki, ott nagyjából 380 kilométeres hatótávot ad ki a matek.
Az Ioniq 6 egyébként egyenáramról maximum 350 kW-tal lesz tölthető, amivel 10 százalékos töltöttségi szintről mindössze 18 perc alatt lehet majd 80 százalékra pumpálni. A menetdinamika kapcsán egyelőre csak az erősebb modellről közöltek pontos számokat: nulláról százra 5,1 másodperc alatt fog gyorsulni.