Pagani villanyautó? Ugyan már, ők a V12-esben hisznek
Egyelőre úgy tűnik, hogy az elektromos hajtás végtelen lehetőségeket kínál arra, hogy minden eddiginél extrémebb menetteljesítményű szupersportautók készüljenek. Azonban úgy tűnik, hogy nem minden gyártó hisz ebben. Például a Pagani törölt minden elektromos szupersportkocsi tervet, arra hivatkozva, hogy az elektromos autókból egyszerűen hiányoznak az érzelmek.
A Pagani a héten jelentette be, hogy belátható időn belül nem épít elektromos sportkocsikat, mivel szerintük az elektromos autókból hiányoznak az érzelmek és az igazi vezetési élmény, amit egy szupersportkocsinak adnia kell. A gyártó már 2018-ban elkezdett tervezni egy ilyen, elektromos szupersportautót, amelyet 2024-ben terveztek piacra dobni. Most azonban úgy tűnik, hogy ezeket a terveket mégse fogják felhasználni. És mi a megoldás? Az, ami eddig is: a V12-es benzinmotorok.
Ez egy hihetetlenül merész lépés egy olyan időszakban, amikor minden nagyobb gyártó lemond a benzin- és dízelüzemű járművekről és a részben vagy teljesen elektromos járművek irányába fejlesztenek tovább. A kutatási és fejlesztési szakasz során a Pagani rájött, hogy egy elektromos szupersportautóhoz túl nehéz, körülbelül 600 kg-os akkumulátorcsomagra van szükség, így a Pagani szellemiségéhez hű, könnyű, 1300 kg-os elektromos szuperautó építéséről szóló álmok jelenleg nem valósak.
Azt is állítják, hogy bár az elektromos járművek elképesztően nagy teljesítményre képesek, egy szupersportautónak ennél többről kell szólnia. Az egyik legnagyobb kihívás az, hogy egy elektromos szupersportkocsinak ugyanolyan érzelmeket kell sugároznia, mint egy hagyományos belsőégésű motorral szereltnek, ami Horacio Pagani szerint egyszerűen nem lehetséges.
Pagani szerint a célközönségét egyszerűen nem érdeklik az elektromos autók, ehelyett a hagyományos V12-es receptúra szerinti szupersportautók fejlesztésére összpontosít, hogy kielégítse vásárlóit. Természetesen a vállalat tisztában van azzal, hogy a fogyasztók ízlése és igényei változhatnak, ezért nem hagyja veszni az elektromos járművek kutatásába és fejlesztésébe fektetett erőforrásait sem.
Horacio Pagani azzal érvelt, hogy nem lenne ésszerű néhány sportkocsit hibáztatni a környezetszennyezésért, hiszen annyira kis számban készülnek, hogy a kibocsátásuk elenyésző. Az EU a közelmúltban 2029-ről 2035-re hosszabbította a kisméretű autógyártók nulla károsanyag-kibocsátású hajtásláncokra való átállási határidejét, így több idejük maradt a szükséges technológia kidolgozására. Talán addigra valósággá válhatnak a szupersportautókhoz jobban illő, könnyebb elektromos hajtásláncok.
A cég hamarosan megjelenő legújabb modellje, a C10, ikerturbós V12-es motort fog használni és kézi váltóval lesz elérhető. A Huayra utódjának szánt C10-et hivatalosan 2022 szeptemberében mutatják be, és az első 100 modellt már el is adták a leendő vásárlóknak.