Kétmilliós kedvezményt kínál a Cadillac, hogy követhesse a felhasználót
A Cadillac Lyriq villanyautójával kapcsolatban derült ki nemrég, hogy 5500 dollár, vagyis 2 millió forintnyi kedvezménnyel fogják kínálni néhány vásárlónak. Azt nem tudni pontosan, hogy ezt mihez kötik, a Detroit Free Press cikke szerint azonban titoktartási szerződést kell hozzá aláírni, és az autó felhasználási adatait kell megosztani a Cadillackel.
Autóvásárlás esetén nagyon ritka a titoktartási szerződés. A Free Press cikkében idézett Cadillac-szóvivő, Michael Albano egy "Cadillac Lyriq Targeted Private Offer" nevű privát ajánlatról beszélt, amelynek keretében a márka a felhasználók tapasztalataiból szeretne tanulni.
„Az első teljesen elektromos járművünk, a Lyriq bevezetése egyedülálló tanulási lehetőséget kínál a Cadillac számára.” Ennek keretében az első vásárlók egy szűkebb, 20 fős csoportját fogják monitorozni: a jármű információit és a felhasználó szokásait gyűjtik össze, amelyeket a további tervezéskor fognak hasznosítani.
Részleteket sem a programról, sem a kiválasztás folyamatáról nem tudni, annyi derült ki róluk, hogy többségük nagyvárosokban lakik. A University of Michigan gazdaságtudományi professzora szerint változatosabb, ezáltal hasznosabb adatokat lehet kapni azáltal, hogy az autók tesztelését belsős kollégák helyett a mezei felhasználóra (is) bízzák.