A gyári kémfotók és a prototípus felfedése után a Honda már körrekordot is döntött az új Civic Type R-rel, de a hivatalos bemutatóra még várni kellett. Időközben mindenféle pletykák felröppentek hibrid- és összkerékhajtásról, de ezek végül nem nyertek bizonyítást. Most végre leplezetlenül is itt az új Type R, de még nem árulnak el róla minden részletet.
A tizenegyedik generációs Civic bemutatóján nem is olyan régen jártunk, és bár a modell alapvetően kizárólag hibrid hajtáslánccal készül mostantól, az egyetlen kivételt ez alól éppen a Type R jelenti. Megtartották ugyanis a K20 kódú, kétliteres turbómotort és a hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltót, mindössze apróbb módosítások, finomhangolások történtek.
Ezzel együtt is erősebb lett az új Type R, mint a kifutó, csak éppen azt nem árulták még el, hogy mennyivel. A mostani modell 320 lóerőt és 400 newtonmétert tud az európai specifikáció szerint, Amerikában egy picivel szerényebb, 310 lovas a teljesítménye. Nem váltottak összkerékhajtásra sem, továbbra is az első kerekeken keresztül próbálják átvinni a teljesítményt az aszfaltra, és a sperrdifit is megtartották.
Ahogy pontos teljesítményadatokat, úgy például a súlyt sem ismertették egyelőre, sejtelmesen azt mondják, pehelykönnyű és nagyon merev a kaszni. Azon kívül, hogy erősebb lett a Type R, annyit tudhatunk még biztosan, hogy gyorsabb is, erre utal a már említett suzukai körrekord. Ahhoz, hogy a vevők maguk is hajszolhassák a másodperceket, a Honda LogR adatrögzítő nyújt segítséget, digitális stopperrel kiegészítve minden fontos információt tárol és megmutat, ami például egy pályanapon hasznos lehet a hobbi-száguldozóknak.
Ami a belteret illeti, ott is merőben más fogadja a hondásokat, mint korábban. A digitális műszeregység normál módban az utcai használatban szokásos információkat mutatja, de R+ módba kapcsolva már a szupersportkocsikéhoz hasonló elrendezésre vált, fókuszba kerül a sebesség- és fordulatszámmérő. A műszerfal közepén 10,2 colos képernyő figyel, és az utas előtti részen kapott helyet a sorszámozott Type R plakett.
A képek tanúsága szerint a 20 colos felniket 19 hüvelykesek váltották, ennek a módosításnak is a súlycsökkentésben lehet szerepe. Ami viszont még szembetűnő, hogy bár elöl négydugattyús nyergek préselik a betéteket a féktárcsákhoz, maguk a tárcsák nem lyuggatottak. Noha a kerékméret egy collal kisebb, a Michelin Pilot Sport S gumik még szélesebbek: 265/30-as abroncsok feszülnek a felniken. Kívülről persze a méretes szárny, a jókora légbeömlők, valamint a különféle toldatok markánsan elkülönítik a Type R-t a lakossági hibrid-Civicektől, és a középen kivezetett tripla kipufogóval sem szakítottak.
Jelen állás szerint úgy fest, Európában 2023 elején kezdik meg a forgalmazást. A színek, mint a Championship White fehér, a Rallye Red vörös, a Racing Blue kék, a Crystal Black fekete és a Sonic Grey Pearl szürke már ismertek, az árak azonban még nem.