A gyári kémfotók és a prototípus felfedése után a Honda már körrekordot is döntött az új Civic Type R-rel, de a hivatalos bemutatóra még várni kellett. Időközben mindenféle pletykák felröppentek hibrid- és összkerékhajtásról, de ezek végül nem nyertek bizonyítást. Most végre leplezetlenül is itt az új Type R, de még nem árulnak el róla minden részletet.
A Honda körrekordot döntött a bemutató előtti Civic Type R-rel
Az álcafólia nem akadályozta, hogy fussanak egy kategóriarekordot Suzukában.

A tizenegyedik generációs Civic bemutatóján nem is olyan régen jártunk, és bár a modell alapvetően kizárólag hibrid hajtáslánccal készül mostantól, az egyetlen kivételt ez alól éppen a Type R jelenti. Megtartották ugyanis a K20 kódú, kétliteres turbómotort és a hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltót, mindössze apróbb módosítások, finomhangolások történtek.
Ezzel együtt is erősebb lett az új Type R, mint a kifutó, csak éppen azt nem árulták még el, hogy mennyivel. A mostani modell 320 lóerőt és 400 newtonmétert tud az európai specifikáció szerint, Amerikában egy picivel szerényebb, 310 lovas a teljesítménye. Nem váltottak összkerékhajtásra sem, továbbra is az első kerekeken keresztül próbálják átvinni a teljesítményt az aszfaltra, és a sperrdifit is megtartották.
Ahogy pontos teljesítményadatokat, úgy például a súlyt sem ismertették egyelőre, sejtelmesen azt mondják, pehelykönnyű és nagyon merev a kaszni. Azon kívül, hogy erősebb lett a Type R, annyit tudhatunk még biztosan, hogy gyorsabb is, erre utal a már említett suzukai körrekord. Ahhoz, hogy a vevők maguk is hajszolhassák a másodperceket, a Honda LogR adatrögzítő nyújt segítséget, digitális stopperrel kiegészítve minden fontos információt tárol és megmutat, ami például egy pályanapon hasznos lehet a hobbi-száguldozóknak.
Ami a belteret illeti, ott is merőben más fogadja a hondásokat, mint korábban. A digitális műszeregység normál módban az utcai használatban szokásos információkat mutatja, de R+ módba kapcsolva már a szupersportkocsikéhoz hasonló elrendezésre vált, fókuszba kerül a sebesség- és fordulatszámmérő. A műszerfal közepén 10,2 colos képernyő figyel, és az utas előtti részen kapott helyet a sorszámozott Type R plakett.
A képek tanúsága szerint a 20 colos felniket 19 hüvelykesek váltották, ennek a módosításnak is a súlycsökkentésben lehet szerepe. Ami viszont még szembetűnő, hogy bár elöl négydugattyús nyergek préselik a betéteket a féktárcsákhoz, maguk a tárcsák nem lyuggatottak. Noha a kerékméret egy collal kisebb, a Michelin Pilot Sport S gumik még szélesebbek: 265/30-as abroncsok feszülnek a felniken. Kívülről persze a méretes szárny, a jókora légbeömlők, valamint a különféle toldatok markánsan elkülönítik a Type R-t a lakossági hibrid-Civicektől, és a középen kivezetett tripla kipufogóval sem szakítottak.
Jelen állás szerint úgy fest, Európában 2023 elején kezdik meg a forgalmazást. A színek, mint a Championship White fehér, a Rallye Red vörös, a Racing Blue kék, a Crystal Black fekete és a Sonic Grey Pearl szürke már ismertek, az árak azonban még nem.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
