A SAIC Audi bemutatta a márka eddigi legnagyobb modelljét, a Q6-ost. A számozási logika azt diktálná, hogy a Q7/Q8-nál kisebb kategóriába érkezzen; emellett a hamarosan bemutatkozó Q6 e-tronhoz sincs semmi köze, mivel az elektromos SUV az Audi PPE platformjára, a most bemutatott Q6 pedig a meglévő MQB padlólemezre épül, kizárólag belső égésű motorokkal szerelve.

Az autó külseje nem tartogatott meglepetéseket, mivel két kép már márciusban kiszivárgott a kínai technológiai minisztériumból. A Q6 az Audi márkaarculat egy következő verzióját kapta: elől az új singleframe fölött összefűzött fényszórókat és hangsúlyosabb oldalsó légbeömlőket, hátul pedig vastag, szintén az autó teljes szélességén végighúzódó lámpatestet jelent; oldalról pedig könnyen fel lehet ismerni benne a testvérmodell Volkswagen Atlas/Teramont sziluettjét.
5099 mm-es teljes hossz valamivel nagyobb a Q7-esénél, míg a 2980 mm-es tengelytáv kisebb, egyezik az Atlaséval. Az autóba így három üléssor fér, hat- vagy hétüléses konfigurációban lehet kapni. A SAIC "Roadjet"-ként hivatkozik a Q6-ra, ezzel utalva a luxus-utazóautó jellegre, amit az Atlasénál magasabb minőségű anyagok és felszereltség egészít ki - a kényelem természetesen a hatüléses verzióban a legmagasabb.
A képernyőkkel teli műszerfal ismerős lehet a márka többi modelljéből, a sofőr elé egy 12,3 colos Audi-féle digitális műszeregység, középre egy 10,1 colos infotainment érintőkijelző, alá pedig egy 8,6 colos digitális klímapanel jutott. A hangért 14 hangszórós Bang & Olufsen rendszer felel, a biztonságért pedig az Audi AI Pro pilot csomaggal kiegészített rendszer, ami L2+ szintű önvezetést tud.
A motorkínálat terén kevésbé ügyel a presztízsre az Audi, a komolyabb V8-asok és szuperhibridek helyett 45TFSI jelzés alatt egy kétliteres négyhengeressel kínálják a Q6-ot, ami 262 lóerőt és 400 Nm-t teljesít, míg az erősebb 50TFSI egy 2,5 liter hathengerest takar, ami 295 lóerőt és 500 Nm-t jelent. Minden modellhez alapból jár az automata váltó, a quattro összkerékhajtás és a DCC adaptív felfüggesztés. Az ár 500 ezertől 640 ezer jüanig (28 millió-37 millió forintig) terjed, az Audi már el is kezdte felvenni a rendeléseket, de kizárólag Kínában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
