Eladó Schumacher egyik legsikeresebb Ferrarija

2022.07.26. 13:45

Időnként előkerülnek olyan ikonikus utcai vagy versenyautók, amelyeket valamelyik legendás vagy szimplán csak híres pilóta használt pályafutása során. Ezek nyilván mindig hatalmas értéket képviselnek, de vannak köztük olyanok, amelyeket például csak egy-egy versenyen használtak. Mint mondjuk Eddie Irvine F310B-je. Nyilván minél nagyobb nevű, rajongottabb sportemberről, és minél ismertebb gépről van szó, annál többet érhet az autó. Akárcsak Michael Schumacher 2001-es, Monacóban győztes Ferrarija. Most egy másik, szintén Schumi-féle kocsit lehet megvenni.

Az F300 kódjelű versenyautó éppen az Irvine által is használt F310B-t követte a sorban, 1998-ban használták. Ez volt tehát hosszú idő után az első, amely nem John Barnard munkája volt. Ross Brawn vezetésével olyan szakemberek dolgoztak rajta, mint Rory Byrne, Giorgio Ascanelli, Aldo Costa, William Toet és Nikolas Tombazis, míg a motorfejlesztés Paolo Martinelli és Gilles Simon nevéhez köthető.

Persze minden versenyautóból készült több példány, így ebből is, viszont a konkrét darab, a 187-es alvázszámú F300 azért is büszkélkedhet kitüntetett hellyel a Ferrari történetében, mert ez volt az olasz istálló egyetlen olyan versenygépe, amely legalább három versenyt teljesített úgy, hogy soha nem talált legyőzőre. Egészen pontosan négyszer vetették be, mindegyik alkalommal a dobogó legfölső fokára vezette Schumacher.

Először az 1998-as Kanadai Nagydíjon rajtolt el, majd a következő, francia és brit futamokat is behúzták vele. Legközelebb ősszel, Monzában vették elő, ahol rajt-cél győzelmet aratott a német legenda. A köztes időben nem ezt az autót használták, tehát a hungaroringi siker, a belgiumi kiesés, valamint az ausztriai harmadik és németországi ötödik hely sem ehhez kötődik.

A Tipo 047 jelölésű, háromliteres V10 motor 800 lóerőt teljesít 17500-as fordulaton, és olyan gyönyörű hangja van, amit azóta is sokan visszasírnak a keményvonalas Formula-1-rajongók közül. Ezt a példányt 1999-ben eladta a Ferrari, azóta egy gyűjtőnél pihent. Most a várakozások szerint 6-8 millió dollárért, vagyis közel 3,2 milliárd forintért cserélhet gazdát.

Fotók: RM Sotheby's és Getty Images