Az Autonews cikke szerint a Mercedes közepes szedánján tisztán elektromos és hagyományos hajtással is hasonló mértékű nyereséget tudott keresni.
Az EQE ára 70 ezer, míg a normál E osztály dízel motoros alapkivitelben 50 ezer euró, a különbség tehát számottevő. A Mercedes a villanyszedán forgalmazásának első negyedéves eredményeiből viszont azt szűrte le, hogy előbbi esetén a kereshető profit valamivel már magasabb is az E osztályénál.
Ez elengedhetetlen lépcsőfok ahhoz, hogy az elektromos autók árát apránként csökkenteni, azaz közelíteni tudják a belső égésű motorral szereltekéhez. A korábban bemutatott luxusszedán S osztály, illetve elektromos megfelelője, az EQS esetében ugyanakkor még nincs meg az egyenlőség, bár ahogy tesztjeinkből kiderül, a Mercedesnél még mindig az S osztályt tekintik a kínálat csúcsának.
Az EQE a Mercedes magasabb kategóriás villanyautóinak dedikált platformjára, az EVA-ra épül, amely az említett szedán mellett az EQS, és a két modell SUV megfelelőjének alapjául is szolgál. A növekvő profit a 2025-ben bevezetésre kerülő MMA platform szempontjából biztató, amelyre a márka kompakt és közepes villanyautói épülnek majd, remélhetőleg a jelenlegi villanyautóikkal szerzett tudást a gyártási költségek csökkentésére is használják majd.
Az EQE-ről készült videós tesztünket itt találod, írott formában pedig itt: