A Saab 900-as már régóta kult-státuszba lépett, és vaskos rajongótábort gyűjtött magának. Ez nem is csoda, hiszen a baseball sapka Saabnak is becézett autó külseje annyira egyedi – ráadásul jó értelemben –, hogy sokan szeretnének egy ennyire különleges típust birtokolni.
Hab a tortán, hogy nem csak a külseje, hanem a műszaki megoldásai se szokványosak. A Saab ennél a típusnál kezdte el beépíteni a turbós benzineseket, amik később a márka védjegyévé váltak. A Saab 900-ast 1978-ban mutatták be, az első modellévnek 1979 számított, az első 900 Turbo is ebben az évben jelent meg. A típus legnépszerűbb változata egyértelműen a kupé volt, de készült belőle szedán és kabrió változat is.
Egy darabig még egészen elérhető áron lehetett 900-asokhoz jutni, de ahogy ez az érdekes öreg autóknál lenni szokott, egy idő után kilőttek az árak. Itt van például ez a kabrió, ami nem kevesebb, mint 145 ezer dollárért, azaz közel 59 millió forintért kelt el. Elsőre úgy tűnhet, hogy a vevő teljesen megőrült, de némileg árnyalja a képet a tény, hogy ebben az 1987-es 900 Turbo Convertible-ben összesen 246 mérföld, vagyis 396 kilométer van.
Nem csak az extrém alacsony futásteljesítménye, hanem az állapota is erősen értéknövelő tényező, ugyanis a Saabot élete nagy részében gondosan tárolták, ezért egyrészt tökéletesen eredeti, másrészt szinte hibátlan állapotú.
Egyébként tényleg hihetetlen, mennyire csodásan megmaradt az utókornak az öreg Saab. A beltér teljesen hibátlannak és újszerűnek tűnik, de a piros fényezésen és a tetőn se látszik semmi makula. Ráadásul egy igen jól felszerelt autóról van szó: van benne klíma, ülésfűtés, elektromos ablakok, sőt, még tempomat is.
Úgy tűnik, hogy az új tulaj nem kiállítási tárgynak szánja a 900-ast, ugyanis a vétel után egyből elvégeztetett egy kisebb szervizelést – tömítések, termosztát, benzinszivattyú –, ami ahhoz kell, hogy újra nekivághasson vele az utaknak.
Forrás: Bring a trailer