Akármennyire is megveti őket az autórajongók nagy része, mára az SUV-k jelentik az autógyártók kenyerének javát. Emiatt nagyon szűk azoknak a márkáknak a köre, akiknek nem szerepel a kínálatában legalább egy megemelt modell, ez alól a patinás sportautógyártók sem kivételek.
Az Aston Martin, a Maserati, a Porsche és a Lamborghini is óriásit kaszál az SUV-jaival, ám úgy tűnik, a Bugattit nemrég bekebelező horvát Rimac nem megy a csordával. A Monterey Car Week The Quail nevű rendezvényén a márka fő programtervező mérnöke, Matija Renić fogalmazott egyértelműen a TheDrive újságírójának kérdésére, lesz-e valaha Rimac SUV: "Mate [Rimac, a márka tulajdonosa] szerint soha. Kizárt."
A vállalás egybevág a Rimac általános hozzáállásával. Bevallottan nem céljuk, hogy a konkurenciához hasonlóan olcsóbb (értsd, 200 ezer euró környéki) modellekkel növeljék a bevételeiket - valószínűleg nem akarnak - sportautós értelmezésben - tömeggyártóvá válni. "A szupersportautó vonalon akarunk maradni. Nagy teljesítmény, exkluzivitás és alacsony darabszámok" - így Renić.
Dicséretes, üzleti szempontból azonban nem feltétlenül ésszerű a makacs ellenállás, ám azt is érdemes észben tartani, hogy az efféle ígéreteket nem mindig sikerül betartani az autóiparban: a BMW is sokáig gúnyolta az elsőkerekes vetélytársakat, de Ferrari is hangoztatta SUV-ellenességét. A Purosangue bemutatója jövő hónapban esedékes.