Aksigyárrá alakítja két japán üzemét a Toyota
Elektromos autók akkumulátorainak gyártására állítja át néhány japán gyárát, egy széleskörű, 5,6 milliárd dolláros beruházás részeként a Toyota. Az átalakítás két üzemet érint: a Shimoyama motorgyárat és Myochi hajtáslánc-gyárat.
Az akkumulátorokhoz is szeretnék felhasználni a motor- és egyéb alkatrészek gyártása során szerzett évtizedes tapasztalataikat, emellett létrehoznának egy több hajtáslánc gyártására képes rendszert, ami a lehetőségek széles skáláját biztosítaná. A döntés némi betekintést enged a gyártó azon stratégiájába, amiből kiderül, hogyan birkóznának meg szektort érintő változással.
Az üzemek átalakítása azt sugallja, hogy a Toyota a már birtokában lévő gyárakban és dolgozókban gondolkodik, amivel azonban ellentmondanak a trendeknek: a legtöbb autóipari vezető világszerte arra figyelmeztet, hogy az elektromos járművekre való áttérés miatt várhatóan tömegével szűnnek majd meg a munkahelyek. „Közép- és hosszú távú, stabil foglalkoztatásra van szükségünk, valamint egy olyan társadalom megalkotására, amelyben mindenki reménykedhet és bízhat a jövőben”. - mondta Akio Toyoda, a Toyota elnöke.
A Toyota Shimoyama-i gyárában nagyjából 1700 ember dolgozik, ők jelenleg az üzemanyagcellás járművek motorjait és tartályait gyártják. Myochiban ehhez képest 1500-an dolgoznak, ahol az öntött és megmunkált erőátviteli alkatrészeket és műgyanta alkatrészeket állítják elő.
Az 5,6 milliárd dolláros beruházás keretében rövid időn belül 46 GWh-ra emelkedik a vállalat globális akkumulátor-gyártási kapacitása, ami óriási előrelépés a májusi 6 GWh-hoz képest, 2030-ra pedig 280 GWh a cél (~3,5 millió tisztán elektromos Toyota és Lexus) - összehasonlításképpen a Tesla jelenleg nagyjából 100 GWh-nál jár.