A Tesla nyomába ered a BMW az akkucellákkal

2022.09.12. 14:31

Villanyautós területen egyértelmű lemaradásban van a BMW, ezt mutatja az is, hogy korábban épp az elektromos fejlesztések félremenedzselése miatt menesztették a korábbi vezetőt, Harald Krügert. Valószínűleg az új irányt képviseli a márka mostani lépése, melynek nyomán hengeres akkucellákat szerelnek majd a jövő BMW-ibe.

autonews.com
autonews.com

A cellákat többek között a kínai CATL-től és az EVE Energy-től szerzik majd be,  előbbi a BMW-től független közleményben számolt be arról, hogy a Teslák 4680-as akkujaival megegyező méretet szállít majd a BMW-nek. Abban mindenképpen eltér a BMW a versenytársaktól, hogy nem hozza tető alá a gyártást, továbbra is beszállítóktól vásárolja a cellákat. 

A hengeres celláktól azt várják, hogy jelentősen megnövelik a teljesen új Neue Klasse alapra épülő villanyautók hatátávját, a csúcsmodellek esetében 800 km a cél, de a töltési idők is komolyan rövidülhetnek, a 10-80 százalék közötti idő fél óra alá csökkenhet. A kémia is új, nikkelből, szilikonból többet, kobaltból pedig kevesebbet használnak majd, ami a BMW korábbi akkuihoz képest 20 százalékos energiasűrűség-növekedést és 30 százalékkal gyorsabb töltést tesz lehetővé.

Az eddig használt prizmatikus, hasáb alakú cellák a jobb térkihasználás miatt olcsóbban gyárthatóságot tettek lehetővé, mára azonban a hengeres cellákkal is jobb energiasűrűséget és még olcsóbb gyártást lehet elérni, valószínűleg ezért vált a BMW. 

Emissziós szempontból további biztató eredmény, hogy a beszállítók beleegyeztek, hogy a cellák gyártásához kizárólag megújuló energiát és részben újrahasznosításból származó nyersanyagokat használnak, amivel 60 százalékos gyártási emissziócsökkenést érnek el.