Jörg Bartels, a Mercedes modellfejlesztésért felelős részlegének alelnöke az ausztrál CarSales újságírójának adott interjúban beszélt a márka hagyományos motorjainak sorsáról. Bár az egyre szigorodó normák miatt a gyártók lassan sorban állítják le a belső égésű motorjaik fejlesztését, az elmondottak alapján a Mercedes még sokáig megtartaná őket.
Bartels főleg a megfelelő keresletet emelte ki a motorok életben tartásával kapcsolatban, ha az adott, akkor a márka 2030 után is megtartaná a benzinmotorokat – persze csak azokon a piacokon, ahol a jogi környezet ezt megengedi. A legfontosabbnak továbbra is a megfelelő flottaátlagot tartják, 2039-re teljesen karbonsemlegesek szeretnének lenni, de ha tudják teljesíteni a kötelező átlagokat, eszük ágában sincs lemondani a hat- és nyolchengereseikről.
Azzal a Mercedesnél is tisztában vannak, hogy az új normáknak, például az évtized közepére várt Euro 7 által támasztott követelményeknek csak drága fejlesztések árán tudnak majd megfelelni, és az a réteg is egyre szűkül, aki ezt a pluszt is hajlandó lesz kifizetni.
Konkrét fejlesztési irányról nem esett szó, azt viszont korábbi nyilatkozatokból már lehet tudni, hogy jelen formájában a szintetikus üzemanyagokban nem hisznek: "Természetesen megvizsgáltuk a kérdést, de nincs értelme. Hány kiló szén-dioxid termelődik a szintetikus üzemanyag előállítása alatt?" Csak akkor foglalkoznak velük ismét, ha ez változik.