A Mazda MX-5 aktuális generációja, az ND már elég régóta a piacon van ahhoz, hogy lassan napirendre kerüljön az utódlás. A következő széria – a sormintát folytatva az NE – fejlesztése már javában zajlik, most pedig kémfotósok lencsevégre is kapták az egyik álcázott prototípust. Képeket az Auto Motor und Sport galériájában itt lehet nézegetni, az alábbi fotó a mostani MX-5-ről készült, tehát csak illusztráció.
Az álca alól igen jól kivehetőek az aktuális MX-5 vonásai és arányai, az iparágban nem szokatlan módon a régi kaszni kissé módosított változatában tesztelik a friss technikát. Annyit el lehet csípni, hogy a hátsó íveket valamelyest kiszélesítették, így változatlan tengelytáv mellett szélesebb nyomtávra számíthatunk, ami a kanyartulajdonságokat tovább finomíthatja.
Jó eséllyel a meglévő padlólemezen igazítanak, és arra húzzák fel az új karosszériát, nem fejlesztenek teljesen új alapokat az MX-5-nek. Ami a technikát illeti, az álcázott prototípus fenekén Skyactiv-G feliratot találunk, de a legtöbb forrás egyöntetűen a Skyactiv-X-et várja a roadsterbe, annak is a kétliteres, négyhengeres változatát, 186 lóerővel. Az sem kizárt továbbá, hogy 24 vagy 48 voltos lágy hibrid rendszerrel támogatják azt meg.
Az új MX-t érkezését 2024-re várják, addig még jó eséllyel többször fog feltűnni kémfotókon, idővel már nemcsak a régi testben, hanem az új kasznival is.