A Toyota GR86 a szórakoztató autózás szerelmeseinek szóló GT86 közvetlen utóda. A két modell filozófiája tökéletesen azonos: a vezetési élményről és a pontos, éles kezelhetőségről szól mindkét modell. A GR86 azonban mindenben ráígér az elődje, hiszen jobban gyorsul, merevebb és még annál is pontosabban vezethető.
Itt az új Hacsi, a Toyota GR 86
Európa sem marad hátsókerekes, szívómotoros japán sportautó nélkül: itt az új Toyota GR 86.

Gyárilag 2,4 literes, négyhengeres bokszerrel szerelik a GR86-ot, ami 235 lóerőt és 250 Nm-es nyomatékot tud. Ezek a számok nem kimondottan durvák, ahogy a 6,3 másodperces százas sprint se túl vérmes érték. Van olyan, akinek ez nem elég ezért olyan drasztikus megoldásokhoz folyamodnak, mint a motorcsere.
Az utolsó veretés
Csak két évig kapható Európában, aztán elsöpri a bürokrácia. De addig! DE ADDIG!!!!
A 4 mérföldet, vagyis körülbelül 6 kilométert futott Toyotába a márka egy legendás motorja került, méghozzá egy 2JZ. Pontosabban egy 2JZ-GE típusú sorhatost lógattak be a GR86 elejébe, ami egy Lexus IS 300-asból származik. A manuális váltó egy negyedik generációs Suprából érkezett.
Szétszakad a gyári blokk, de csak 1500 lóerő körül
Komoly teljesítményt csak komoly munkával lehet elérni. Mutatjuk, mi kell, hogy versenykamion turbót tehess egy sorhatosra.
Se a motor, se a kaszni nem maradt érintetlen. Előbbi nincs túlhúzva, de azért így is körülbelül 500 lóerőt tud, ami a gyárihoz képest bő dupla tűzerőt jelent. Nem csak lóerő nőtt sokat, hanem a hangerő is, így kicsit faramuci hatást kelt az elhaladó GR86, ami úgy szól, ahogy általában a Suprák szoktak.
Egyébként a külsőt is a motorcseréhez igazították: a gigantikus szélesítésekkel, hatalmas lökhárítókkal és széles felnikkel újragondolt GR86 már szinte nem is emlékeztet az eredeti Toyotára. De az egészen biztos, hogy igen látványos lett a végeredmény. A Larry Chan Youtube-csatornájára felkerült videóban szereplő autó vélhetően a világ első 2JZ GR86-osa, de szinte egészen biztos, hogy nem az utolsó.
Forrás: Larry Chan
