517 lóerővel érkezik a Polestar 3
A svéd prémiummárka harmadik modelljét jövőre Kínában kezdik el gyártani, de 2024-től az Egyesült Államokban is tervezik majd. Öt radarral, öt külső kamerával, tizenkét ultrahangos szenzorral és alapból kétkamrás légrugókkal érkezik.
Bár egy ideje már szinte mindent tudtunk a Polestar 3-ról, most aztán tényleg itt az összes szám, fotó, és néhány röpke gondolat is az ötszemélyes SUV-ról. A harmadik Polestar több szempontból is mérföldkő a Geely-birodalomban a Volvo alá tartozó, de valójában már függetlenített elektromos autógyártó életében. Ez a modell már a Geely Sustainable Experience Architecture, vagyis az SEA1 platformjára épül, és ebben az evolúciójában két állandómágneses szinkronmotorral éri el az összkerékhajtást.
Ha a WLTP szerinti 610 kilométeres hatótáv a cél, 489 lóerő és 840 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Ha viszont kisajtol még magából valaki nagyjából 2,65 millió forintnyi felárat, jöhet a Performance Pack verzió, 517 lóerővel és 910 Nm nyomatékkal.
A Polestar 400-voltos rendszere NMC cellákat használ 111 kWh nominális és 107 kWh használható kapacitással. Ettől aztán nehéz is lett az SUV, hiszen legkönnyebb verziója is 2583 kiló, míg a legjobban felszerelt már 2669 kilót nyom. A súlyelosztás cserébe 50:50 a tengelyek közt, míg a vontatási korlát 1,587 kg.
Részben úgy adódik össze ez a tömeg, hogy a Polestar az alapfelszereltség részévé tette nem csupán a kétkamrás légrugókkal szerelt futóművet, de számos biztonsági és kényelmi funkciót is. Az első fékek épp ezért a Brembo katalógusából jönnek, négydugattyús féknyergekkel 400 milliméteres tárcsákon. A gazdag alapfelszereltséghez kapcsolt listaár az Egyesült Államokban $83,900 lesz.
A Polestar szeret a fenntarthatóságról beszélni, az ökológia lábnyom csökkentését pedig MicroTech szövetekkel, vágásuk előtt ellenőrzötten boldogan legelésző állatok bőrével, valamint hasonlóam vidám forrásokból beszerzett gyapjúval kívánják segíteni. A napi használat szempontjából fontosabb, hogy a hatótávra optimalizált Polestar 3 fogyasztása 24 kWh/100 km körül alakul, míg a Performance Pack elvileg 26,7 kWh-t kér száz kilométeren. Cserébe 4,6 másodperc alatt szökken százra.
Az egypedálos vezetést egyéni beállításokkal támogatja a rendszer. Természetesen a nyomaték kerekek közti ide-oda dobálása is megoldott, ha pedig végképp merül az akkumulátor, a Polestar 3 elsőkerék-hajtású módban üzemel tovább, mivel egy kuplunggal le tudja kapcsolni a hátsó szinkronmotorját. Az orrban ráadásul van még 31 liter hasznos rakodótér is.
Miközben a futómű és a Polestar 3 agya két milliszekundum alatt vitatják meg, mi legyen a csillapítási taktika, a kamerák és szenzorok tengere is igényel némi digitális hátteret. A Volvo szoftverét épp ezért egy Nvidia Drive egység futtatja, miközben a szórakoztató funkciók az Android Automotive és a Qualcomm Technologies Snapdragon technológiáját használják.
Miközben olyan prémium funkciók, mint a 25-hangszórós Bowers & Wilkins rendszer, az elektromos ajtóbehúzás, a Park Assist és a Pilot Assist benne vannak az alapárban, a Luminar opcionális Pilot Pack LiDAR csomagja további három kamerát, négy ultrahangos szenzort, valamint az első és hátsó kamerák automata tisztítórendszerét tartalmazza, ezáltal teljes AI térlátást ígérve az önvezetés hosszú előszobájában.
A legsportosabb Polestar 3 emellett 22-colos kovácsolt felnikkel, tapadósabb Pirellikkel és aranyozott díszelemekkel üldözi majd a BMW iX M60-at, vagy éppen a Volvo XC90 hamarosan ugyanezen a platformon érkező utódját, az EX90-et.
A Polestar 3 első példányai 2023 közepén készülnek majd a rendkívül modern Volvo Cars gyárban a kínai Chengduban, míg később Ridgeville, Dél-Karolina is beszállhat az ellátási láncba. Bárhogy is alakul Amerikában, az európai piac valószínűleg Kínából kapja majd.