Háromszázzal büntet az Audi RS3 Performance Edition

2022.10.18. 13:52

Hiszen ha már a TT turbós öthengeresét felhúzták a német számítás szerint 407 lóerőre, az a minimum, hogy az RS3 is megkapja a gyári tuningot, amivel végre elérhető a szívünknek oly kedves 300 km/h.

A225572 large

Az Audinál bevált recept van arra, hogy az eleve potens RS modelleket is alaposan feltekerjék. Az RS3 és a TT esetében hasonló a recept, hiszen az egyedi öthengeres turbós összkerékhajtás nagyjából ugyanazt tudja minden karosszériában. A most bejelentett és 300 darabban limitált Performance Edition épp ezért elérhető Sportback és Sedan formában is, alapból kerámia féktárcsákkal, adaptív futóművel, és persze az ilyen tempókhoz illő kagylóülésekkel.

Kapcsolódó
25 éves az Audi TT, bitang kiadással ünnepelnek

25 éves az Audi TT, bitang kiadással ünnepelnek

Nem őrülünk meg bármilyen limitált kiadástól, de az Audi öthengeres turbója így még jobban kéne.

A 300 azért bűvös szám, mert a nagyobb töltőnyomáson, konkrétan 1,5 barról 1,6 barra húzott turbóval operáló 2,5 literes öthengeres 5,700 és 7,000rpm között 407 lóerőt ad le, miközben a nyomatékmaximuma is szélesebb tartományban elérhető, 2,250 és 5,700 fordulat között kerek 500 Nm.

A végeredmény pedig nem csupán egy 3,8 másodperces sprint százra, hanem a 10 km/h bónusz a végén háromszázig, melyet az eddig elérhető RS3 még a Dynamics Package Plus csomaggal sem tudott felajánlani.

Az aktív futómű továbbra is elektromágneses szelepekkel dolgozik a legjobb köridőkön, az összkerékhajtás pedig akár a nyomaték felét is a hátsó tengelyre küldi, miközben az aktív differenciálmű a külső kerekekre irányítja a lényeget, garantálva a lelkes driftelgetést.

Ha pedig épp túl sok a jóból, elöl a 19-colos sötétszürke felnik mögött hatdugattyús féknyergeket és kerámia féktárcsákat találunk, 380 x 38 mm méretben. Hátul maradt az acél tárcsa 310 x 22 mm méretben, lebegő féknyereggel melegítve.

Leendő RS3 Sportback és Sedan Performance Edition vásárlók azt is örömmel nyugtázhatják, hogy az Audi semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal szereli mindkét modellt, mely aszimetrikus mintázával leplezi, hogy elöl szélesebb (265/35), mint hátul (245/35).

De vajon mi a lenne a végsebesség egy kevésbé tapadós gumival?