Hiszen ha már a TT turbós öthengeresét felhúzták a német számítás szerint 407 lóerőre, az a minimum, hogy az RS3 is megkapja a gyári tuningot, amivel végre elérhető a szívünknek oly kedves 300 km/h.
Az Audinál bevált recept van arra, hogy az eleve potens RS modelleket is alaposan feltekerjék. Az RS3 és a TT esetében hasonló a recept, hiszen az egyedi öthengeres turbós összkerékhajtás nagyjából ugyanazt tudja minden karosszériában. A most bejelentett és 300 darabban limitált Performance Edition épp ezért elérhető Sportback és Sedan formában is, alapból kerámia féktárcsákkal, adaptív futóművel, és persze az ilyen tempókhoz illő kagylóülésekkel.
A 300 azért bűvös szám, mert a nagyobb töltőnyomáson, konkrétan 1,5 barról 1,6 barra húzott turbóval operáló 2,5 literes öthengeres 5,700 és 7,000rpm között 407 lóerőt ad le, miközben a nyomatékmaximuma is szélesebb tartományban elérhető, 2,250 és 5,700 fordulat között kerek 500 Nm.
A végeredmény pedig nem csupán egy 3,8 másodperces sprint százra, hanem a 10 km/h bónusz a végén háromszázig, melyet az eddig elérhető RS3 még a Dynamics Package Plus csomaggal sem tudott felajánlani.
Az aktív futómű továbbra is elektromágneses szelepekkel dolgozik a legjobb köridőkön, az összkerékhajtás pedig akár a nyomaték felét is a hátsó tengelyre küldi, miközben az aktív differenciálmű a külső kerekekre irányítja a lényeget, garantálva a lelkes driftelgetést.
Ha pedig épp túl sok a jóból, elöl a 19-colos sötétszürke felnik mögött hatdugattyús féknyergeket és kerámia féktárcsákat találunk, 380 x 38 mm méretben. Hátul maradt az acél tárcsa 310 x 22 mm méretben, lebegő féknyereggel melegítve.
Leendő RS3 Sportback és Sedan Performance Edition vásárlók azt is örömmel nyugtázhatják, hogy az Audi semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal szereli mindkét modellt, mely aszimetrikus mintázával leplezi, hogy elöl szélesebb (265/35), mint hátul (245/35).
De vajon mi a lenne a végsebesség egy kevésbé tapadós gumival?