Gyakori tévhit, hogy az elektromos autók könnyen kigyulladnak, ezzel ellentétben egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autónál sokkal nagyobb a valószínűsége egy tűzesetnek a villanyhoz képest. Az viszont tény, hogy elektromos autónál a tűzesetek jellemzően sokkal nehezebben olthatók, és az akkumulátor felől nagyon mérgező gázok szabadulnak fel, tehát mindenféleképpen érdemes elkerülni a bajt, az Audi pedig egy akkumulátorpakkba épített poroltó szabványával kísérletezik.
A Carbuzz által előkerített amerikai szabadalmi kérelem több pontból áll, egyrészt okosabb akkukezelés van benne, ami azt takarja, hogy az akkumulátorcellákat egyesével figyelve, egy bizonyos hőmérséklet fölött automatikusan le tud választani egy-egy cellát. Ez vezérlőegység szintjén bonyolultabb, viszont jóval biztonságosabb megoldás lehet a következő generációs Audikban.
A másik, ennél sokkal érdekesebb pont a beépített poroltó. Amikor a hőmérséklet már átesett a kritikus küszöbértéken, és nem hűl, hanem tovább forrósodik, egy beépített poroltó-rendszer fogja megpróbálni eloltani a tüzet, és az autón lesz egy külső csatlakozó is, amin keresztül a tűzoltók is csatlakoztathatnak poroltó rendszert – ha már a hagyományos tűzoltási módszerek egy villanyautó-tűz esetén kevésbé hatásosak a gyakorlatban.
Persze, hogy ebből az egészből lesz-e egyáltalán valami, és ha igen, akkor mikor, azt ezen a ponton még nem tudhatjuk.