Lewis Hamilton egy Ineos Grenadierrel csapatta, terepen
BMW motor, Magna fejlesztés, francia összeszerelés, ismerős brit formák és egy hétszeres F1 világbajnok Európa ambiciózus terepjárójában.
Az Ineos Grenadier egy olyan brit termék, melyet osztrákok fejlesztettek, német motor hajt és a francia Smartville-ben, tehát a volt Smart gyárban szerelnek össze. Ettől függetlenül az egész az angol vegyipari milliárdos, Sir Jim Ratcliffe ötlete, aki most Sir Lewis Hamiltont is meghívta egy próbavezetésre, a híres millbrooki járműfejlesztő központba.
Az alaposan átgondolt modern terepjárót a gyártás beindítása előtt 1.1 millió kilométeren át kínozták Amerika és a Közel-Kelet sivatagos területein, az északi sarkkörön, valamint a Schöckl hegyen Ausztiában, ahol a Daimler is fejleszti a Mercedes-Benz G osztályt. A Grenadiert egyébként Magyarországon is lehet kapni.
A klasszikus Land Rover Defender és a G osztály után nem meglepő módon az Ineos Grenadier is alvázas, alapáron állandó összkerékhajtással, felezővel és zárható középső differenciálművel. Lewis Hamilton kezei közt mindez erre volt elég:
Bár Mercedes helyett a Grenadier a BMW benzin vagy dízelmotorjaival kapható, az Ineos a Mercedes-AMG Petronas Formula One csapat szponzora is egyben, így Hamilton felmentést kapott, amiért épp nem egy Mercedes-Benz G500-at reklámoz.
Miután - ha hihetünk a felvételnek - , egyik kerék sem szakadt ki a helyéről, Hamilton azt is elárulta, hogy személy szerint egy teljesen fekete Grenadiert tudna elképzelni magának, az opcionális extra fénycsíkkal a szélvédő felett.
A többszörös rekorder versenyző ugyan jelenleg csak az ötödik a 2022-es pontversenyben, valószínűleg azt érezte a Grenadierben, hogy egy ilyen gép volánja mögött gyakorlatilag bármilyen kanyart levághatna.