Portáltengelyes 911-et épített a Porsche a vulkántúrához
Ez még ugyan nem a hamarosan sorozatgyártásba kerülő 911 Dakar (992) prototípusa, de azért is így elég menő 6007 méteres magasságon, Romain Dumas kezei közt.
Azt már tudjuk, hogy a hasonló felhasználásra kifejlesztett Lamborghini Sterratónál is többre képes 911-est épít a Porsche, és hogy 911 Safari helyett 911 Dakarnak hívja majd, hatalmas Pirelli Scorpion gumikkal felszerelve. Ám mielőtt a huszonhatodik 992-es generációs 911 variáció is piacra kerülne, a Porsche épített két prototípust, melyekkel megmászta az Ojos del Salado vulkánt az Andokban. A chilei-argentin határon fekvő hegyvonulat 4600 méter fölött gyakorlatilag élettelen, annyira száraz a klíma. Hó és jég viszont így is akad, ezért is lehetetlen a csúcsig vezetni.
Így hát a háromszoros Le Mans-győztes, valamint a feladat szempontjából valamivel relevánsabb Pikes Peak-rekorder és Dakar-veterán Romain Dumas vezetésével az expedíció 6007 méteres magasságig merészkedett, ahol a mínusz harminc fokos hőmérséklettel, és persze az oxigénszint érezhető feleződésével kellett megküzdenie.
A világ legmagasabban fekvő vulkánja egyébként 6893 méter magas, és mivel a civilizációtól távol fekszik, először egy lengyel csapat ért fel a csúcsára, 1937 februárjában. Ferdinand Porsche akkoriban még mással volt elfoglalva.
Hogy egy 992-es Porsche egyáltalán megkísérelhessen egy ilyen chilei kalandot, jelentős átalakításokat igényel. A 911 program főmérnöke, Michael Rösler szerencsére nem ma kezdte a szakmát.
A két vulkánjáró prototípus 911 Carrera 4S alapokra épült, a 443 lóerős turbómotorral és a hétsebességes manuális váltóval. A Porsche csapata Weissachban a Romain Dumas Motorsport segítségével kicserélte a váltóáttéteket, hogy a 310mm széles terepgumik lassú forgatása se okozzon problémát. Bekerült a bukócső és a szénszálas ülésekkel könnyített beltér, az autó alá pedig portáltengelyeket rakott a Porsche, hogy 35 centi lehessen a hasmagasság.
Hasonlóan fontos, hogy a motorsport termékekből ismert Porsche Warp-Connecter is a rendszer része, ami gyakorlatilag egy mechanikus differenciálmű. Természetesen elől-hátul manuálisan zárható is egyben. Áttervezték az autók hűtését is, és a padlólemez védőburkolata mellé még egy-egy csörlőt is kaptak a hegymászó 911-ek.
Az utcai 911 Dakar nem lesz ilyen közel egy Mercedes-Benz G 500 4x4² képességeihez, de azért így is várjuk kedvenc elhagyott homokbányánkban.