Ebből az 1992-es Suzuki Carry-ből csinálta a Mazda az Autozam Scrumot, amiből harminc évvel később a texasi Craig Meaux épített bigfootot, ami alapján most a Hot Wheels csinál valódi 1:64-es játékot. Tehát minden a helyére került.
Vége az idei Hot Wheels Legends Tournak, és a győztest természetesen az Egyesült Államokban, konkrétan Jay Leno híres garázsában jelentették be. Miután a brit fordulót egy BMW-motoros Ford Anglia rat rod nyerte, a végső bajnok a texasi Craig Meaux lett, aki egy 1992-es japán pickupból csinált igazán játékos szörnyeteget.
Először is egy pár szót arról, mi is volt az Autozam. A JDM, tehát japán belpiac rajongók tudják, rendben. Ám aki esetleg nem, annak ebben a körben legyen elég annyi, hogy Japánban régen is divat volt a modellek megosztása, 1989 és 1998 között pedig a Mazda főleg a Suzukival összefogva épített különböző kei kategóriás, tehát apró járműveket, melyek közül leghíresebb a sirályszárnyas, középmotoros AZ-1.
Az Autozam ezen felül még Lanciákat is importált egy darabig, de ami a Hot Wheels Legends szempontjából releváns, hogy a győztes egy Autozam Scrum, vagyis egy Mazda Scrum, tehát valójában egy Suzuki Carry platós teherautó.
Miután ez az 1992-es Autozam Scrum egy hajóra került az Egyesült Államok felé 2020-ban, sok minden megváltozott. Kezdjük rögtön a két és fél méteres hidraulikus emeléssel. Aztán a 660 köbcentis háromhengeres Suzuki DOHC helyett bekerült a 454 köbhüvelykes, tehát bő 7.4-literes Chevy big block V8 is 250 löketre elég nitróval, egy GM TH400-as automata váltóval, fordított difivel. Végül jött a mozdonykürt, és persze a 30x15-colos kerekek is.
A végeredmény önmagáért beszél. Texasban minden nagyobb, így hát egy 1992-es Kei truck is óriási lesz, akár Autozam, akár Mazda, akár Suzuki is a forgalmija szerint. Jövőre pedig a polcokon, 1:64-es méretben, a Hot Wheels gyűjtők legnagyobb örömére.