Ez a szakadt 1985-ös Volkswagen Transporter 150 millió forintba kerül
Aki vezetett már Volkswagen Transportert a nyolcvanas évekből, tudja, mire számíthat. Egy igazi igáslóra egy szörnyű váltóval, ami lassú, nélkülöz bármilyen komfortot, cserébe viszont igazán szerethető. Aztán itt van ez a verzió, a Porsche T3 B32 Caravelle. Ez nem lassú, hiszen 185 km/h a végsebessége, kilenc fővel és légkondival.
Ez tényleg Porsche. Mármint az alvázszáma szerint is. Nem mellesleg 37 év alatt valaki, illetve inkább valakik összesen 130770 kilométert tettek bele, ami nem kirívó teljesítmény egy T3-assal, de elég becsületes munka egy Porsche-motoros T3-al, melyből összesen hetet épített a Porsche, az 1985-ös Dakar Rally kedvéért.
Ha ugyanis összkerék-hajtású Porsche 959-ek alkatrészeit kell szállítani a sivatagon át Algériában, nem elég még a 2.1-es vízhűtéses Volkswagen motor sem. A Porsche tehát leemelt a polcról párat a 231 lóerős 3.2-es Carrera motorokból, és létrehozta az eredetileg belső használatra szánt B32-őt, ami üresen bőven 210 fölötti tempóra képes.
Ez a sokat látott példány konkrétan a Porsche AG korábbi vezérigazgatója, Peter W. Schutz tulajdona volt, és a Nürburgring mellett található welcherathi műhelyben készült, gyöngyfehér metál festéssel.
A holland Porsche Centrum leírása szerint mind a fényezés, mind az első ajtópanelek javításra szorulnak. Az ár ennek ismeretében 364900 euró, vagyis csaknem 150 millió forint a mai árfolyamon.
Jó hír, hogy a B32-ket csak a legjobban felszerelt VW T3 Carat modellekből építették, és a (mű?) bőrülések mellé a Porsche közkedvelt Fuchs kerekei is jártak. Mi több, a vonóhorog is a felszereltség része, így munkásautónak ez a B32 is legalább olyan praktikus, mint a szokásos 1.7-es dízel Transporterek.
Más kérdés, hogy azokból durván százötvenet lehet vásárolni ennek a Porsche különlegességnek az árából.