Ez a szakadt 1985-ös Volkswagen Transporter 150 millió forintba kerül

2022.11.17. 06:04

Aki vezetett már Volkswagen Transportert a nyolcvanas évekből, tudja, mire számíthat. Egy igazi igáslóra egy szörnyű váltóval, ami lassú, nélkülöz bármilyen komfortot, cserébe viszont igazán szerethető. Aztán itt van ez a verzió, a Porsche T3 B32 Caravelle. Ez nem lassú, hiszen 185 km/h a végsebessége, kilenc fővel és légkondival.

17994732 1

Ez tényleg Porsche. Mármint az alvázszáma szerint is. Nem mellesleg 37 év alatt valaki, illetve inkább valakik összesen 130770 kilométert tettek bele, ami nem kirívó teljesítmény egy T3-assal, de elég becsületes munka egy Porsche-motoros T3-al, melyből összesen hetet épített a Porsche, az 1985-ös Dakar Rally kedvéért.

Ha ugyanis összkerék-hajtású Porsche 959-ek alkatrészeit kell szállítani a sivatagon át Algériában, nem elég még a 2.1-es vízhűtéses Volkswagen motor sem. A Porsche tehát leemelt a polcról párat a 231 lóerős 3.2-es Carrera motorokból, és létrehozta az eredetileg belső használatra szánt B32-őt, ami üresen bőven 210 fölötti tempóra képes.

Ez a sokat látott példány konkrétan a Porsche AG korábbi vezérigazgatója, Peter W. Schutz tulajdona volt, és a Nürburgring mellett található welcherathi műhelyben készült, gyöngyfehér metál festéssel.

A holland Porsche Centrum leírása szerint mind a fényezés, mind az első ajtópanelek javításra szorulnak. Az ár ennek ismeretében 364900 euró, vagyis csaknem 150 millió forint a mai árfolyamon.

Jó hír, hogy a B32-ket csak a legjobban felszerelt VW T3 Carat modellekből építették, és a (mű?) bőrülések mellé a Porsche közkedvelt Fuchs kerekei is jártak. Mi több, a vonóhorog is a felszereltség része, így munkásautónak ez a B32 is legalább olyan praktikus, mint a szokásos 1.7-es dízel Transporterek.

Más kérdés, hogy azokból durván százötvenet lehet vásárolni ennek a Porsche különlegességnek az árából.